به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المیادین، رسانه‌های جمهوری چک اعلام کردند “تمیم بن حمد آل ثانی” امیر قطر که روز چهارشنبه با دعوت رسمی به پراگ رفته بود، سفر خود را نیمه کاره رها کرد و در همان روز نخست به دوحه بازگشت. بر اساس این گزارش، یکی از روزنامه‌های چاپ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المیادین، رسانه‌های جمهوری چک اعلام کردند “تمیم بن حمد آل ثانی” امیر قطر که روز چهارشنبه با دعوت رسمی به پراگ رفته بود، سفر خود را نیمه کاره رها کرد و در همان روز نخست به دوحه بازگشت.

بر اساس این گزارش، یکی از روزنامه‌های چاپ جمهوری چک به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که امیر قطر در جریان سفر به پراگ مطالباتی را مطرح کرد که دیپلماسی جمهوری چک قادر به پاسخگویی به آن نبود و به همین علت تمیم بن حمد همان روز نخست یعنی چهارشنبه سفر خود را که قرار بود روزهای ۵ و ۶ اکتبر ادامه داشته باشد، نیمه کاره رها کرد و به کشورش بازگشت.

امیر قطر در ابتدای سفر خود به جمهوری چک با رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله انرژی و بهداشت رایزنی کرد. امیر قطر در نشست خبری مشترک با همتای چکی خود بر موضع کشورش درباره ضرورت حل اختلافات کشورها از طریق مذاکره و دیپلماسی تاکید کرد.

قرار بود امیر قطر امروز پنج شنبه در حاشیه نشست غیررسمی سران اتحادیه اروپا در پراگ که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد، با شماری از آنها دیدار کند.

انتهای پیام/

منبع