به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت و تجلیل از نخبه علمی، فرهنگی و اجتماعی نورالدین قدیمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: بزرگترین ثروت جامعه علما، دانشمندان و فرهیختگانی هستند که به صفت علم که همان صفت الهی است، آراسته شده‌اند و بیش از هر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت و تجلیل از نخبه علمی، فرهنگی و اجتماعی نورالدین قدیمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: بزرگترین ثروت جامعه علما، دانشمندان و فرهیختگانی هستند که به صفت علم که همان صفت الهی است، آراسته شده‌اند و بیش از هر زمان دیگر باید قدردان مجاهدت آنها در این عرصه باشیم.

وی تصریح کرد: علم و عالم برای هر شهر و منطقه برکات و نعماتی را به همراه دارد که در طول تاریخ نیز کشورمان ایران از این برکات بی‌بهره نبوده و امروز نیز به وجود دانشمندان و فرهیختگان بزرگ همچون دکتر قدیمی که به عنوان یک درصد دانشمند برتر جهان انتخاب شده، افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید در جامعه چهره‌های علمی، دانشگاهی و فرهیختگان در سنگرهای مختلف مورد تجلیل و تکریم عملی قرار گیرند تا برای نسل آینده این اقدامات الگویی شایسته در تکریم علم و عالم باشد.

آیت‌الله عاملی با انتقاد از برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به سرمایه‌های فرهنگی، علمی و ادبی این کشور افزود: ما سر سفره یک نعمت بی‌کران ۱۴۰۰ ساله نشسته‌ایم اما غافل از اینکه در سر سفره تشنه و گرسنه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ملتی که نتواند ثروت‌های ادبی، فرهنگی و علمی خود را پاس داشته و از آنها به نیکی یاد کند، قطعاً مغلوب دشمن خواهد شد و استکبار جهانی نیز به دنبال همین بی‌تفاوتی‌ها و غفلت نسل آینده از سرمایه‌های عظیم این کشور است تا حافظ، مولوی، سعدی، سنایی و دیگر دانشمندان و شعرا در پستوهای غفلت و بی‌توجهی بمانند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: در استراتژی تربیتی جامعه خانواده‌ها وظیفه دارند تا نسلی فاخر و ارزشمند همچنین آگاه و مسلط به مسائل فرهنگی، دینی و ادبی تربیت کنند تا زمینه ظهور و بروز انسان‌هایی شایسته و فاخر همچون استاد قدیمی فراهم آید.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: برای هر کشور ثروت حقیقی علم و مجاهدت در این زمینه است چرا که کشورهای جهان بر سر توسعه و پیشرفت دقیقه‌ای و ثانیه‌ای علم با هم رقابت می‌کنند و جای تأسف است که ما از این سنگر غفلت کنیم و یا بخواهیم از دیگر کشورها عقب بمانیم.

در این مراسم که به همت دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت‌النور برگزار شد، رئیس هیئت‌النور اردبیل نیز اظهار کرد: آنچه که در کربلا رخ داده رویارویی علم با جهل است که امروز ما وظیفه داریم در سنگر علم از عزت و شرافت مردم دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هیئت‌النور در کنار سایر هیئت‌های مذهبی در طول سال و مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این هیئت با فعالیت‌های متنوع اعم از برگزاری جشن‌ها در اعیاد و ولادت ائمه اطهار سعی کرده تا بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در سال‌های اخیر به نیازمندان و فقرا کمک کند.

وی ساخت مسکن برای نیازمندان، تأمین جهیزیه و دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه را توسط اعضای هیئت‌النور اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در این هیئت در کنار قرآن‌خوانی، بیان احکام، سخنرانی و عزاداری را در مناسبت‌های مختلف انجام دهیم و برگزاری این آئین تجلیل نیز برای خادمی که ۱۵ سال در این هیئت مشغول بوده وظیفه و رسالت این مجموعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از دانشمند اردبیلی که به عنوان یک درصد نخبه برتر جهان معرفی شده، تجلیل و تکریم شد.

انتهای پیام/

منبع