به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اردبیل و تجلیل از فعالان این عرصه در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: به رغم تحریم و کارشکنی‌های استکبار جهانی و مشکلات و موانع داخلی، کشور ما امروز در مسیر توسعه همه‌جانبه گام‌های جدی برداشته و همین رویه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اردبیل و تجلیل از فعالان این عرصه در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: به رغم تحریم و کارشکنی‌های استکبار جهانی و مشکلات و موانع داخلی، کشور ما امروز در مسیر توسعه همه‌جانبه گام‌های جدی برداشته و همین رویه را در استان با تلاش مضاعف مسئولان شاهد و ناظر هستیم.

وی با تبریک دهه تولید و تجارت تصریح کرد: کوتاهترین مسیر برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه در استان توجه به بخش تولید و صنعت است.

صنعت در کشور ما چندان مورد توجه قرار نگرفته است
استاندار اردبیل ضرورت تدوین راهبرد استراتژیک در این بخش را بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: صنعت حیاتی‌ترین مسئله در مسیر توسعه جوامع مختلف است ولی در کشور ما چندان مورد توجه قرار نگرفته ولی سعی ما بر این است تا با رفع موانع و مشکلات در این بخش اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را به صورت جدی پیگیری کنیم.

عاملی ضرورت حضور بخش خصوصی را در تقویت این حوزه یادآور شد و افزود: اگر قصوری در جذب سرمایه‌گذاری بخش صنعت و تولید اتفاق بیفتد، تبعات آن را در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود و از همین رو هرگونه عادی‌انگاری در این حوزه به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود.

وی همراهی دستگاه قضا را در پیگیری مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تشکیل ۸۷ جلسه ستاد تسهیل با همراهی مدیران اجرایی و قضایی سعی کردیم تا موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم و همچنان روزهای سه‌شنبه این جلسات با حضور فعالان اقتصادی در حال برپا شدن است.

ضرورت تولید ثروت در استان با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی
عاملی ضرورت تولید ثروت را در استان با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی و همدلی مسئولان استان یادآور شد و اضافه کرد: بهترین مشوق در مسیر حمایت از سرمایه‌گذاران همدلی در گره‌گشایی مشکلات و موانع است که در هفت حوزه گام‌های جدی برداشته شده و حرکت‌های رو به جلویی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع سفر رئیس جمهور ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه‌های استان تزریق شده که از شمال تا جنوب استان توسعه بزرگراه‌ها در اولویت اصلی قرار گرفته است.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کنار توسعه بزرگراه‌ها، تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد و حوزه قفقاز و تکمیل تجهیزات فرودگاه اردبیل در حال انجام است تا شاهد حضور سرمایه‌گذاران در بهترین زیرساخت فراهم شده باشیم.

تدوین طرح جامع تأمین آب شرب و صنعت در استان
عاملی از تدوین طرح جامع تأمین آب شرب و صنعت در استان خبر داد و تصریح کرد: با احیای حقابه‌های استان و تکمیل سدهای متعدد نظیر عمارت، گیوی و سبلان سعی بر این است تا اراضی آبی استان برای کشت و زرع مناسب ارتقا یابد.

وی توسعه ۹۵ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل را یادآور شد و گفت: قرار است ۱۲۰ هکتار نیز به این مجموعه افزوده شود تا در تأمین زمین برای سرمایه‌گذاران مشکلی نداشته باشیم.

عاملی تزریق ۲۰ میلیارد تومان منابع را برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل یادآور شد و افزود: پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی اردبیل در حال اجراست و در کنار آن تلاش بر تقویت سایر زیرساخت‌هاست.

وی ضرورت سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی را در طول سال به نفع توسعه اقتصادی و تدارک مناسب برای ثروت‌اندوزی اهالی استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای خروج از شرایط موجود ما راهی جز تقویت زنجیره تولید ثروت در استان نداریم که در بخش گردشگری برای جذب گردشگران و توریسم خارجی به زیرساختی نظیر هتل پنج ستاره و فضاهای جذاب گردشگری، ‌ تفریحی و توریستی نیاز داریم.

استاندار اردبیل تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی، صنعتی و معدنی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: به زودی همایش ملی سرمایه‌گذاری در استان برگزار خواهد شد تا با تدارک بسته‌های تشویقی در خدمت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشیم.

انتهای پیام/

منبع