به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد اله‌بخش شامگاه چهارشنبه در آئین آغاز صید ماهی از منابع آبی استان اردبیل در سد سقزچی نمین اظهار کرد: با توجه به وجود منابع آبی سدهای غیر شرب در استان ظرفیت رهاسازی ماهیان گرم آبی با هدف افزایش تولید، حفظ و ذخیره سازی آبزیان حائز اهمیت است. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد اله‌بخش شامگاه چهارشنبه در آئین آغاز صید ماهی از منابع آبی استان اردبیل در سد سقزچی نمین اظهار کرد: با توجه به وجود منابع آبی سدهای غیر شرب در استان ظرفیت رهاسازی ماهیان گرم آبی با هدف افزایش تولید، حفظ و ذخیره سازی آبزیان حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در این حوزه با هدف صادرات می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری برای کشور داشته باشد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: استان اردبیل از جمله استان‌های مستعد کشور در زمینه تولید ماهی به شمار می‌رود که در میان استان‌های غیرساحلی دارای جایگاهی ویژه در حوزه آبزی پروری است.

اله‌بخش بیان کرد: پرورش آبزیان با توجه به وجود ظرفیت‌های بالا در سطح استان، علاوه بر اشتغال‌زایی می‌تواند بازده خوب اقتصادی نیز ایجاد کند

وی افزود: در این سد چهار مرحله رهاسازی بچه ماهیان گرم آبی با متوسط وزن ۹۷ گرم انجام شده است که اولین مرحله برداشت از این ماهیان با وزن تقریبی دو کیلوگرم در حال انجام است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۶۰ تن انواع ماهی از این منابع آبی عظیم صید و روانه بازارهای مصرف شود.

اله‌بخش افزود: چهار گونه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد در این سد پرورش داده می‌شود که این بچه ماهی‌ها پس از رسیدن به وزن مطلوب علاوه بر تأمین نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع