به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی ١۶ آذر روز دانشجو را گرامی داشت. متن این پیام به شرح زیر است: ١۶ آذر در خاطره تاریخی ملت ایران به‌ عنوان یکی از روز‌های مبارزه با استکبار به ثبت رسیده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی ١۶ آذر روز دانشجو را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح زیر است:

١۶ آذر در خاطره تاریخی ملت ایران به‌ عنوان یکی از روز‌های مبارزه با استکبار به ثبت رسیده است؛ روزی که با جاری شدن خون سه دانشجوی شهید در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۳۳۲ و چهار ماه پس از کودتای ننگین ٢٨ مرداد، برای همیشه در تاریخ مبارزات ملت ایران، علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی، جاودانه شد.

جریان اصیل دانشجویی در ایران با حق‌طلبی، آرمان‌خواهی و نفی سلطه بیگانه شناخته می‌شود و این مهم همواره در چهار دهه گذشته همزاد حرکت‌های اصیل دانشجویی بوده است. حضور مجاهدانه در دفاع مقدس که بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و پس از آن مشارکت مسؤلانه در آبادانی کشور، از جریان دانشجویی به‌عنوان یک نیروی محرکه‌ی توسعه و پیشرفت نظام اسلامی ساخته است. این مهم، اما به مذاق دشمنان ملت ایران خوش نیامده و همواره کوشیده‌اند، به بهانه‌های مختلف جریان دانشجویی را به انحراف بکشانند که آخرین نمونه آن را می‌توان در حوادث ماه‌های اخیر مشاهده کرد.

دشمنان ملت ایران به خوبی دریافته‌اند که پیشرفت‌های خیره‌کننده ایران در حوزه‌های مختلف علمی و تکنولوژیکی از پزشکی و نانو گرفته تا علوم مهندسی، هسته‌ای، موشکی و هوافضا، محصول فکر و اندیشه دانشگاه و دانشجوی ایرانی، آن هم در شرایط سخت تحریمی است؛ بنابراین برای وقفه در این حرکت سازنده و امیدآفرین، برای جوان نخبه ایرانی نقشه‌های شوم تدارک دیده‌اند، تا ضمن انحراف در فلسفه و هویت استکبارستیزی دانشجو، کشور را به عقب بازگردانند، اما جنبش اصیل دانشجویی همسو با ملت ایران طی چهار دهه گذشته همواره ثابت کرده است که مسیر استقلال‌طلبی خود را هرگز با رفتار‌های ارتجاعی، منحرف نخواهد کرد.

ضمن گرامیداشت یاد شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا که با خون خود، حرکت استقلال‌خواهی ملت ایران را برای همیشه تاریخ امضا کردند، اطمینان دارم، آرمان آن شهیدان، هرگز از دستور کار جنبش دانشجویی خارج نخواهد شد. ملت ایران اسلامی اراده کرده است که به عقب بازنگردد و جریان دانشجویی پرچم‌دار آن است.

انتهای پیام/





منبع خبر: فارس