داود شایقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در این سرشماری که همزمان با سراسر کشور و در اکثر استان‌ها در یکی از شهرها به عنوان نمونه و آزمایشی اجرا می‌شود تلاش بر این است تا با محوریت کدپستی و ثبت اطلاعات در پایگاه اطلاعات ایرانیان زمینه برای […]

داود شایقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: در این سرشماری که همزمان با سراسر کشور و در اکثر استان‌ها در یکی از شهرها به عنوان نمونه و آزمایشی اجرا می‌شود تلاش بر این است تا با محوریت کدپستی و ثبت اطلاعات در پایگاه اطلاعات ایرانیان زمینه برای بروزرسانی اطلاعات جمعیتی فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح خدمات عمومی و اجتماعی افراد با اعلام نشانی و کدپستی در پایگاه اطلاعاتی ایرانیان انجام می‌شود که شهر گرمی پایلوت اجرای این طرح است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: از اول تا ۳۰ دی ماه این طرح آزمایشی اجرا می‌شود تا نتایج آن مورد پایش و رصد قرار گیرد.

شایقی ادامه داد: براساس قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از افراد بالای ۱۵ سال به بالا تغییر یافته باشد باید به طور جداگانه نشانی خود را در اسرع وقت در پایگاه اطلاعاتی ایرانیان اعلام کند.

وی از همکاری شرکت ملی پست، سازمان ثبت احوال، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مرکز آمار ایران در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تبلیغات گسترده و چاپ بروشور، پوستر و بنر و هماهنگی با فرمانداری گرمی و اداره کل پست این شهر سعی کرده تا در اجرای این طرح به شکل شایسته عمل شود.

شایقی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در سایه اجرای این طرح پلاک کوبی کدپستی واحدهای مسکونی توسط شهرداری تا سال ۱۴۰۵ انجام شود.

وی ادامه داد: طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت نمونه در یک شهر یا روستا از اول دی ماه ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه شهر گرمی تنها شهر منتخب از استان اردبیل برای اجرای این طرح آزمایشی است، افزود: هدف اصلی از اجرای طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی شمارش جمعیت و تقویت و بهبود و تکمیل داده‌های ثبت پایه جمعیت است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر