سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حالی که این میانگین به ازای هر نفر در سطح استان نیم متر مربع است، در شهر اردبیل به دلیل گستردگی و کمبود سالن‌های ورزشی این سرانه کمتر از ۱۰ سانتیمتر است. وی به هفت پروژه اولویت‌دار برای تکمیل در سال جاری اشاره […]

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حالی که این میانگین به ازای هر نفر در سطح استان نیم متر مربع است، در شهر اردبیل به دلیل گستردگی و کمبود سالن‌های ورزشی این سرانه کمتر از ۱۰ سانتیمتر است.

وی به هفت پروژه اولویت‌دار برای تکمیل در سال جاری اشاره کرد و گفت: با ارزیابی انجام شده و درخواست پیمانکاران برای فسخ پیمان بر اساس ماده ۴۶ ما سعی کردیم از بین ۳۰ پروژه بزرگ و کوچک در سطح استان در حوزه ورزش هفت پروژه را با اولویت در تأمین اعتبار مد نظر قرار دهیم که تا پایان امسال بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به افتتاح دو پروژه از مجموع هفت پروژه نیمه‌تمام اولویت‌دار در سطح استان اشاره کرد و افزود: زمین چمن مصنوعی ایثار گرمی با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و زمین چمن مصنوعی تختی مشگین‌شهر نیز در فضای هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع در ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسید تا ورزشکاران و اهالی این دو شهر بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

انوشیروانی تصریح کرد: البته به افتتاح این زمین‌های چمن مصنوعی اکتفا نکردیم بلکه در فاز جدید تلاش خواهیم کرد تا روشنایی و همچنین سکوهای تماشاگر این مجموعه‌های ورزشی را نیز مجهز کرده و راه‌اندازی کنیم.

وی به پیشرفت ۹۵ درصدی خانه وزنه‌برداری اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تا دو ماه آینده خانه وزنه‌برداری اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

انوشیروانی به احداث خانه وزنه‌برداری در پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: با تلاشی که پیمانکار در تکمیل این پروژه آغاز کرده، امیدواریم در دهه فجر نیز این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه پیست اسکی روی چمن فندقلو خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت رنگامیزی و رفع نواقصات از سوی پیمانکار، مقرر شد تا دو ماه آینده با تجهیزات مناسب پیست اسکی روی چمن فندقلو به بهره‌برداری برسد تا علاقمندان از این فضا استفاده کنند.

انوشیروانی در مورد احداث سالن‌های چند منظوره در مناطق مختلف شهر اضافه کرد: با همکاری شهرداری اردبیل و در پشت امامزاده سید صدرالدین اردبیلی سالن ورزشی چند منظوره با حل مشکل انشعابات افتتاح خواهد شد و در کنار آن استادیوم خلخال نیز امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در گرمی و در «روستای اینی»، در مشگین‌شهر روستای قره‌دیه و همچنین در خلخال خوابگاه ورزشی این شهرستان با تأمین اعتبار مورد نیاز در حال تجهیز و تکمیل است که انتظار می‌رود تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

انوشیروانی از احداث ۱۶ زمین چمن مینی فوتبال در مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: سعی داریم تا در مدت دو سال ۳۰ زمین چمن مینی فوتبال را در مناطق مختلف استان راه‌اندازی کنیم تا علاقمندان این رشته ورزشی بتوانند از این فضا برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کنند.

وی به پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی در استان نسبت به سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: با تکمیل سالن سه هزار نفری در گرمی و پنج هزار نفری در پارس‌آباد و همچنین نوسازی و بهسازی مجموعه ورزشی تختی در اردبیل امیدواریم شرایط مناسبی را در بهره‌برداری از فضاهای آموزشی به وجود آوریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در مورد فروش اموال مازاد و هزینه‌کرد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام افزود: سالن سرپوشیده اسکیت در اردبیل به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این محل می‌توان با تأمین منابع مورد نیاز به تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه کمک کرد.

انوشیروانی در پایان ضرورت تکمیل سالن طبقاتی رشته‌های رزمی در شهرک کوثر اردبیل و سالن طبقاتی احداثی در مشگین‌شهر را با هزینه‌کرد ۵۵ میلیارد تومان یادآور شد و خاطر نشان کرد: تأمین این میزان اعتبار از عهده اداره کل ورزش و جوانان خارج است و باید از منابع ملی در این زمینه کمک گرفت.

انتهای پیام/

منبع