بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در کنار فعال کردن واحدهای راکد در استان، سعی ما بر این است تا به ۲ هزار شرکت تعاونی در استان کمک کنیم تا با افزایش سرمایه و توان تولید و اشتغال بتوانند سرانه پایین اشتغال را در این بخش ترمیم کنند. وی […]

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در کنار فعال کردن واحدهای راکد در استان، سعی ما بر این است تا به ۲ هزار شرکت تعاونی در استان کمک کنیم تا با افزایش سرمایه و توان تولید و اشتغال بتوانند سرانه پایین اشتغال را در این بخش ترمیم کنند.

وی سرانه اشتغال در بخش تعاون را کمتر از ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت:‌ در سال آینده با راه‌اندازی و پشتیبانی از تعاونی های راکد تلاش خواهیم کرد تا این سرانه را ۲ برابر افزایش دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل به فعالیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش حمایتی از واحدهای تولیدی و کارگاهی اشاره کرد و افزود: فعالیت ۲۲ هزار واحد کارگاهی در استان زمینه اشتغال خوب جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم کرده و در این واحدها بیش از ۱۱۰ هزار کارگر بیمه‌شده فعالیتشان را انجام می دهند.

رحیم‌زاده از کاهش ورودی پرونده‌های شکایت کارگری و کارفرمایی و رسیدگی سریع به این پرونده‌ها در فرآیند الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌جاری به بیش از ۹ هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی رسیدگی شده که عمده آنها در مراحل حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی فعالیت‌های متنوعی را در حمایت و پشتیبانی از نیروهای کارگری انجام می دهند، خاطرنشان کرد: ما همواره تلاش می کنیم تا از این تشکل‌ها در جهت پیگیری مطالبات به حق کارگران استفاده کنیم.

رحیم‌زاده پرداخت مقرری بیمه بیکاری را به ۲ هزار نفر در استان یادآور شد و اضافه کرد:‌ تلاش بر این است تا اشتغال مجدد این نیروها در واحدهای کارگری و تولیدی اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: با هدف صیانت از نیروی کار و پشتیبانی از جامعه زحمتکش کارگری، ۲۵ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی در سال‌جاری انجام شده و با تشکیل جلسات رسیدگی به مشکلات کارگری سعی کردیم تا بخش عظیمی از دغدغه‌های آنها را رفع کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل حمایت دولت سیزدهم را از جامعه کارگری به عنوان نیروی مولد در مسیر خودکفایی کشور یادآور شد و گفت: به هیچ وجه حق و حقوق کارگران در مجموعه‌های تولیدی نادیده گرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع