به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین قدیمی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم برگزاری مانور مقابله با سیل در اردبیل اظهار کرد: مانور تمرینی و آموزشی صنعت آب و برق شمالغرب کشور، امروز به میزبانی استان اردبیل و با حضور ۶ استان کردستان، زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسین قدیمی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم برگزاری مانور مقابله با سیل در اردبیل اظهار کرد: مانور تمرینی و آموزشی صنعت آب و برق شمالغرب کشور، امروز به میزبانی استان اردبیل و با حضور ۶ استان کردستان، زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی به مرکزیت اردبیل در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این مانور با یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با رمز یا فاطمه‌الزهرا به دستور استاندار اردبیل از شهرستان پارس‌آباد آغاز شد، تصریح کرد: محل عارضه سد یامچی و تصفیه‌خانه شهر اردبیل طراحی شده و نیروها و اکیپ‌های مانور در این مکان حضور دارند.

سخنگوی مانور مقابله با سیل با تشکر از کارشناسان و عوامل وزارت نیرو در برگزاری این مانور در استان اردبیل گفت: مانور تمرینی و آموزشی صنعت آب و برق شمال کشور در استان اردبیل با حضور ۲۹۶ نفر، ۳۰ اکیپ و ۶۰ دستگاه خودروی عملیاتی اجرایی می‌شود.

قدیمی با بیان اینکه در این مانور شرکت‌های انتقال، آب و فاضلاب، واحدهای نیروگاهی و… حضور دارند، افزود: افزایش آمادگی نیروهای برون سازمانی و درون سازمانی در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل، از اهداف اجرایی این طرح است.

وی سیاست و هدف اجرای این طرح را در اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم بعد از اجرای این مانور، آمادگی تیم‌های امدادی در بالاترین سطح ارزیابی شده و خود را برای وقوع هرگونه خطر احتمالی و حوادث قهری و طبیعی آماده کنیم.

سخنگوی مانور مقابله با سیل اضافه کرد: به دستور وزارت نیرو، این مانور در راستای بالا بردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابله با بحران‌های احتمالی و حوادث غیرمترقبه به مدت دو روز و در هفتم و هشتم دی ماه در اردبیل در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر