مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات اجرایی سد عمارت شهرستان گرمی پیشرفت خوبی دارد و امید می‌رود تا پایان سال جاری آبگیری شود.

به گزارش آذرمغان، عباس جنگی مرنی افزود: پروژه احداث سد عمارت شهرستان گرمی با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد به مرحله تکمیل رسیده و عملیات اجرایی این سد توسط پیمانکاران ادامه دارد و در صورت مساعد بودن هوا و تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد :خوشبختانه در سایه پیگیری مسئولان وزارت نیرو و استان اردبیل، اعتبارات لازم برای طرح سد عمارت پیش بینی شده و با فاینانس یک هزار میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان و جانبازان امیدواری برای تکمیل این سد با مساعد شدن شرایط آب و هوایی منطقه بیشتر شده است.

جنگی مرنی ادامه داد: برای اتمام این پروژه سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تلاش بر این است که این اعتبارت هرچه زودتر تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجم بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن امکان آبیاری اراضی منطقه و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می‌گردد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

پایاب سدسد عمارت در شمال استان اردبیل در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر گرمی بر روی رودخانه دره‌رود احداث می‌شود و عملیات اجرایی آن از زمان تخصیص منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۴ سرعت گرفت.

توسعه و بهبود اراضی منطقه ، تامین آب شرب ، تامین نیاز زیست‌محیطی و پایداری جریان رودخانه ، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کار با توسعه باغ و زمین‌های کشاورزی، ساماندهی و اسکان عشایر، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و ایجاد صنایع وابسته از جمله اهداف اجرای این پروژه است.
انتهای پیام/