سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سوال از رئیس جمهور به دلیل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف٬ در ۵ محور اساسی برنامه‌ریزی شده و مصمم هستیم که این طرح روند قانونی خود را دنبال کرده و انجام شود.

به گزارش ندای شمالغرب اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران گوش‌های شنوا و چشم‌های بینای جامعه هستند که مسئولان باید از نقدهای سازنده رسانه ها استفاده کرده و هیچ موقع با غفلت در مقابل نقدهای سازنده جبهه‌گیری نکنند.

وی در رابطه با مشکلات کشور گفت: در موضوع مذاکرات برای برجام٬ متأسفانه دولت مردان تمامی معادلات کشور را به برجام گره زدند که این یک اشتباه استراتژیک بود چرا که بعد از روی کارآمدن ترامپ و لغو برجام٬ شاهد ایجاد مشکلات زیاد در حوزه‌های اقتصادی شدیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: سو مدیریت نیز به مشکلات اقتصادی کشور دامن زد و شاهد ایجاد هرج و مرج در عرصه اقتصادی کشور شدیم که امیدواریم این موضوع برای دولت مردان یک تجربه شده و با اتخاذ راهکارهای مناسب بتوانیم مشکلات کشور را پشت سر بگذاریم.

بدری تصریح کرد: طرح سوال از رئیس جمهور به عنوان مسئول دولت٬ به دلیل مشکلات مختلف کشور کلید خورد و کش و قوس‌هایی نیز در رابطه با این موضوع به وجود آمد؛ نمایندگان مجلس مصمم هستند که این طرح روند قانونی خود را طی کرده و سؤال از رئیس جمهور انجام شود چرا که این یک موضوع سیاسی نبوده بلکه به خاطر منافع کشور است.

وی با اشاره به اینکه سوال از رئیس جمهور ۵ محور اساسی دارد٬ بیان کرد: عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز٬ استمرار تحریم‌های بانک های بزرگ در دوران برجام و حال٬ عدم موفقیت در کاهش آمار بیکاری٬ رکود اقتصادی شدید در بخش های مختلف و کاهش ارز در کشور٬ ۵ محور اصلی سوال از رئیس جمهور را تشکیل می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آمارهایی از طرف دولت برای کاهش قاچاق کالا و ارز و نیز کاهش آمار بیکاری در کشور ارائه می شود که متأسفانه این آمارها واقعیت ندارد.

بدری افزود: استیضاح وزیر کار نیز به دلیل استمرار مشکلات مختلف در حوزه این وزارت خانه بود که امیدواریم یک مدیر توانمند و جوان برای این وزارت خانه انتخاب و منافع مردم را با جدیت پیگیری کند.

انتهای پیام/