به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: سخنرانی غرای مقام معظم رهبری از جامع‌ترین خطبه‌ها در یک زمان حساس است هم به مطالبه به حق توجه داشت و هم دشمن را کاملاً مأیوس ساخت و هم حرمت اقشار خاص را رعایت کرد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: سخنرانی غرای مقام معظم رهبری از جامع‌ترین خطبه‌ها در یک زمان حساس است هم به مطالبه به حق توجه داشت و هم دشمن را کاملاً مأیوس ساخت و هم حرمت اقشار خاص را رعایت کرد.

وی با اشاره به اینکه این سخنرانی سوژه‌ای به دست دشمنان غدار و امپراطوری رسانه‌ای دشمن نداد، تصریح کرد: خطبه تماماً ظهور اقتدار بود و ذره‌ای انفعال در آن به چشم نمی‌خورد.

امام جمعه اردبیل گفت: بدون تردید دنیا و بلکه دشمنان این کشور غبطه چنین رهبری را می‌خورند قطعاً فرمایش ایشان فصل‌الخطاب است، حرمت این سخنان پر نغز باید رعایت شود و اول مجموعه‌ای که اولی به رعایت حرمت بوده، خود دولت است.

آیت‌الله عاملی افزود: دولت باید از ایجاد هرگونه زمینه نارضایتی خودداری کرده و آینده‌نگری، مهار تورم، کوچک نکردن سفره مردم، تقویت توان خرید مردم، توجه به معیشت دهک‌های پایین، تمرکز جدی روی اقلام پرمصرف خوراکی، خیز بلند برای ایجاد اشتغال، اعاده وثوق مردمی و… همه اینها حمایت عملی از فرمایش مقام معظم رهبری است.

وی با قدردانی از قوه قضائیه و نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: از دستگاه قضائی کشور و نیروی انتظامی قلبا و صمیمانه تشکر می‌کنیم که جمع عمده دستگیرشدگان در حوادث اخیر را آزاد کردند ما همه یک خانواده را تشکیل می‌دهیم و راضی نیستیم هیچیک از این اعضا گرفتاری داشته باشند، از آزادشدگان نیز انتظار است که جز مصالح کشور در نظر نداشته باشند.

آیت‌الله عاملی با تاکید بر اینکه مردم کانال‌های خارجی و سایت‌های معاند را امین خود، امین کشور و ملت ندانند، اضافه کرد: متولیان امنیت در هر کشوری جایگاهی قدسی و ویژه دارند و در تمام دنیا کوچک‌ترین اهانت و تعرض به متولیان امنیت جرم بزرگی محسوب می‌شود، چون می‌دانند که با اختلال امنیت مال مردم، جان آنها، حیثیت آنها، کسب و کار آنها، آینده آنها، فرزندان آنها و کشور آنها همه بر باد خواهد بود.

وی بیان کرد: نمازهای جمعه مسئولیت خطیری در این باب دارند، نماز جمعه مال مردم و مال ملت است و باید همیشه در اردوگاه ملت و واسطه خیر و حلقه عقلانی بین ملت و دولت باشد.

آیت‌الله عاملی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین مشکلات و سوالات ملت باید در نماز جمعه مطرح شود، اظهار کرد: اگر مطالب عقلانی و منطقی معترضین در نماز جمعه مطرح شود دیگر انگیزه‌ای برای حضور در خیابان و تأمین زمینه برای سوءاستفاده و موج‌سواری دشمن درست نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر اعتراضات منطقی در نماز جمعه مطرح نشود، نماز جمعه کاربرد اصلی خود را از دست می‌دهد، به بیان نمونه‌هایی از مطالبات مردمی پرداخت و تصریح کرد: ملت ما اعتراض دارد که چرا وزارتخانه عظیمی به وزیری سپرده شده که قدرت تنظیم و تأمین مرغ را که غذای منحصر سفره اقشار کم درآمد است، ندارد؟ چرا وزارتخانه به وزیری سپرده شده که توان حل مشکل صف‌های آبروریز نان را ندارد.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک معلم می‌گوید از حقوق من ماهانه کسر شده به صندوق فرهنگیان واریز شده تا در موسم نیاز به من وام بدهند اما الان از وام خبری نیست! مطالبه عدالت و عدم تبعیض در برخورداری از امکانات کشور کاملاً مطالبه منطقی است.

وی افزود: اگر ارزش افزوده به صورت ملی تقسیم شود استان‌های محروم و کم برخوردار به یک تحول عظیم عمرانی دست پیدا می‌کنند در آن صورت می‌توان از توازن سخن گفت متأسفانه در سال‌های گذشته برای تقسیم استانی ارزش افزوده از مجلس رأی گرفته‌اند و توجه نکرده‌اند که این مصوبه روا داشتن بزرگترین ظلم در حق استان‌های محروم است.

آیت‌الله عاملی خاطرنشان کرد: این قانون باید سریعاً توسط مجلس فعلی مورد تجدید نظر قرار گیرد، اینها از باب نمونه است و من حاضرم مطالبات منطقی جوانان معترض را هم شخصاً استماع و به مقامات مسئول برسانم و هم در خطبه‌ها مطرح کنم.

وی در ادامه اضافه کرد: به راه افتادن گفت‌و گو برای دولت هم بسیار خوب است در مجلس گفت‌و گو کسی سوال می‌کند چرا ۹۱ هزار میلیارد از فولاد اصفهان اختلاس شده و دولت جواب می‌دهد که تحقیق نمایندگان از فولاد اصفهان ناظر به این بود که چرا دولت به فولاد دستور داده در فلان تاریخ‌ها قیمت‌ها را پایین بیاورد.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: این روزها آمریکا و انگلیس با عصبانیت تمام ایران را تهدید می‌کنند که چرا ناآرامی‌ها را مهار کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جیغ بنفش آنها در این زمینه همه را به تعجب وا داشته و همه خیال می‌کنند که عصبانیت آنها واقعاً از مهار ناآرامی است ولی موضوع مطلب دیگری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در ناآرامی‌های اخیر نیروهای رهبری‌کننده بسیار مهم آنها که دوره‌های بسیار حساس در مراکز صهیونیستی و آمریکایی گذرانده بودند، دستگیر شدند جمعی از کارمندان سفارتخانه‌های اروپایی نیز جز دستگیرشدگان هستند.

انتهای پیام/

منبع