حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با فعال شدن ستاد خدمات سفر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها با تعیین رؤسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر انجام می‌شود تا استان اردبیل خود را مهیای سفرهای نوروزی و میزبانی از گردشگران بکند. وی تصریح کرد: با توجه به تقارن سفرهای نوروزی امسال با […]

حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با فعال شدن ستاد خدمات سفر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها با تعیین رؤسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر انجام می‌شود تا استان اردبیل خود را مهیای سفرهای نوروزی و میزبانی از گردشگران بکند.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن سفرهای نوروزی امسال با ماه مبارک رمضان، تدابیری خاص در شهرهای مختلف استان در نظر گرفته شده تا امکان ارائه خدمات و سرویس‌دهی را به مسافران نوروزی شاهد باشیم تا با توجه به میزبانی اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ بتوان آثار، ابنیه‌های تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و توریستی را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح ۳۰۶۰ در استان اردبیل خبر داد و گفت: قرار شده در این طرح و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها ایستگاه‌هایی برای توقف ۶۰ دقیقه‌ای مسافران در نظر گرفته شود تا شرایط برای استراحت و انجام سفرهای ایمن فراهم آید.

محمدی ادیب افزود: با توجه به اینکه عمده تصادفات در ایام نوروز در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، ما در این طرح تلاش می‌کنیم تا خستگی را از تن مسافران و گردشگران خارج کرده و به نوعی آرامش و اطمینان‌ خاطری را به آنها ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، سعی ما بر این خواهد بود تا در شهرهای گردشگرپذیر استان هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها و مراکز اقامتی را برای پذیرش مسافران مهیا کنیم و امکان سیر و سیاحت در شهرهای مختلف و گردشگری با عناصر مطلوب فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه کرد: با توجه به برگزاری رویداد ۲۰۲۳ در استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، سعی خواهیم کرد تا بیشتر از سال‌های گذشته معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان را در این حوزه انجام دهیم که قطعا این امر در افزایش سفرهای تابستانی نیز مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار