به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، سید عبدالله طباطبایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اردبیل اظهار کرد: باید در کنار احترام به قوانین و مقررات زمینه‌ای را فراهم کنیم تا طرح‌های تولیدی در مراحل اجرا از مجوزهای لازم و پیوست‌های قانونی زیست محیطی و بهداشت و سلامت بهره‌مند […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، سید عبدالله طباطبایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اردبیل اظهار کرد: باید در کنار احترام به قوانین و مقررات زمینه‌ای را فراهم کنیم تا طرح‌های تولیدی در مراحل اجرا از مجوزهای لازم و پیوست‌های قانونی زیست محیطی و بهداشت و سلامت بهره‌مند بوده تا خطری متوجه سلامت عمومی نشود.

وی تصریح کرد: اینکه بعد از اجرای پروژه‌ای بخواهیم برای آن پیوست فرهنگی، زیست محیطی و یا تاریخی تعریف کنیم، دور از عقل و منطق است و باید این کار قبل از اجرای پروژه به انجام برسد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: متأسفانه در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طرح برخی از مباحث خارج از قواعد و مقررات مصوب را شاهد هستیم که به هیچ وجه درست و منطقی نیست و باید همه فعالیت‌ها در چارچوب قوانین و مقررات و با نیت کمک به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران انجام شود.

طباطبایی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی که در جلسات اعلام می‌کنند چشم خود را بر اجرای قوانین می‌بندند، افزود: بهتر است به جای بستن چشم چنین مدیرانی چشم خود را به درستی باز کنند تا بر اساس قواعد و مقررات کارها به پیش برود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: البته برخی سرمایه‌گذاران در دفاع از عملکرد خود و تعلل در باز پرداخت تسهیلات ارائه شده با هوچی‌گری می‌خواهند مسائل را وارونه نشان دهند در حالی که ما به معنای واقعی سرمایه‌گذار حقیقی را با افراد دلال به خوبی می‌شناسیم و بر این باوریم سرمایه‌گذار واقعی با احترام به قوانین و مقررات سعی می‌کند در سنگر تولید نیز به نفع کشور و استان خود گام‌های توسعه‌ای مناسب بردارد.

طباطبایی به سوز دل سرمایه‌گذار یک پروژه داروسازی در اردبیل و صحبت‌های بغض‌آلود این سرمایه‌گذار جوان اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که این کارآفرین جوان را به رنج و درد آورده تبعیض و برخی رفتارهای خارج از قاعده اجرا و صدور مجوز بوده که امروز به جای حمایت از چنین سرمایه‌های کارآفرینی و اشتغال، عده‌ای نسبت به ترد آن مسابقه گذاشتند.

وی اضافه کرد: ما نیز بر این باوریم که باید دست دلالان و گروه‌های مافیایی در بحث دارو و تولید تجهیزات و امکانات بهداشتی قطع شود تا با استفاده از ظرفیت چنین سرمایه‌گذارانی بتوانیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: ما شرمنده چنین جوانان نخبه و کارآفرینی هستیم که متأسفانه نتوانستیم به معنای واقعی در مسیر حمایت و پشتیبانی از آنها گام برداریم.

انتهای پیام/

منبع