شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه با عدم رعایت پروتکل‌های ویژه کرونایی در هفته جاری شاهد افزایش تدریجی آمارهای فوتی و بستری بیماران کرونایی هستیم اظهار کرد: متأسفانه در چند روز اخیر ستادهای انتخاباتی به منشأ اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه با عدم رعایت پروتکل‌های ویژه کرونایی در هفته جاری شاهد افزایش تدریجی آمارهای فوتی و بستری بیماران کرونایی هستیم اظهار کرد: متأسفانه در چند روز اخیر ستادهای انتخاباتی به منشأ اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و شاهد مبتلا شدن بسیاری از افراد حاضر در این همایش‌ها و مراسم انتخاباتی به کرونا هستیم.

وی برگزاری دوره همی خانوادگی را از دیگر عوامل افزایش تعداد بستری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد و افزود: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شاهد افزایش تردد در سطح شهر و ستادهای انتخاباتی سر بسته هستیم که عدم رعایت فاصله اجتماعی و تجمع بالای افراد موجب شیوع موج جدید کرونا در استان اردبیل خواهد شد.‌

بستری شدن ۲۰۶ بیمار کرونایی در هفته گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بستری شدن ۲۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده‌ایم گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران و شرکت در دورهمی ها و ستادهای انتخاباتی است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بدحال و فوتی خواهیم داشت.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته جاری نیز اشاره کرد و افزود: امروز خوشبختانه مورد فوتی کرونایی نداشتیم اما تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان اردبیل در هفته گذشته به هفت نفر می‌رسد.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد نمایند.

وی از بستری شدن ۴۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۳ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و تمامی بخش‌های اورژانس و اضطراری کرونایی در حال تکمیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا پزشکان و پرستاران را در این ایام سخت یاری کنند تا از فشار کاری کادر درمان استان اردبیل کاسته شود.

حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، مشگین‌شهر، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع