اردبیل - مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل ضمن ابراز نگرانی از فعالیت رسانه‌های مکتوب در دوران کرونا گفت: مطبوعات و رسانه‌های مکتوب در این اوضاع کرونا به شدت دچار آسیب شده‌اند.

حبیب احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرمغان، اظهار کرد: با اذعان به شرایط سخت کرونا در استان متأسفانه مطبوعات و نشریات حال چندان خوشی ندارند و فعالان این حوزه به دلیل رکود فعالیت‌های خود به شدت گله‌مند هستند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت جدی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تعیین تکلیف رکن چهارم دموکراسی و اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر این موضوع که با تعیین آن اوضاع مطبوعات دگرگون می‌شود، سبب شده تا ۲۰ هزار فعال این حوزه همچنان در بلاتکلیفی به سر ببرند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اوضاع رسانه‌های مکتوب را سنگین و ناگوار دانست و تصریح کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل و فعالان آن‌ها را تحت الشعاع خود قرار داد که مطبوعات، نشریات به ویژه رسانه‌های مکتوب به شدت از این موضوع تأثیر پذیرفتند.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: افزایش هزینه‌های تحمیلی بر رسانه‌های مکتوب و عدم سنخیت هزینه و درآمد کمر شاغلان این رسانه‌ها را خم کرده در حالی که این روزها بیشترین گله‌مندی در عرصه مطبوعات استان از سوی رسانه‌های مکتوب طرح می‌شود.

وی به برخی فعالیت‌های پشت پرده دولت با هدف منفعت‌طلبی اشاره و بیان کرد: اصرار به حذف چاپ آگهی در نشریات از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی شبهه‌هایی را از حیث سودتراشی به نفع پیمانکاران و سودجویان پرطمع در این حوزه ایجاد کرده است که سریعاً نیاز به شفاف‌سازی دارد.

این مسئول دولت را ملزم به پایبندی به تبصره ۲ اصل سوم قانون اساسی دانست و اظهار کرد: دولت باید با عمل به این اصل در راستای شفاف‌سازی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی از طریق مطبوعات و رسانه‌های جمعی عمل کرده و نسبت به آن پایبند باشد.

احمدی جامعه بدون رسانه را به جامعه‌ای مرده تشبیه و تصریح کرد: رسانه‌ها در یک جامعه چشم بینا و ذهن آگاه آن هستند که در راستای عملکرد صحیح و درست این رسانه‌ها باید برخی امتیازات نیز برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شود که در این رابطه نقش نمایندگان مجلس در حقوق‌خواهی فعالان مطبوعات و نیز دولت در تمکین به این موضوع بسیار بالاست.

انتهای پیام/

منبع