شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با بیان اینکه در هفته جاری شاهد سیر نزولی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل بودیم اظهار کرد: در حال حاضر نگرانی اصلی کادر درمانی افزایش شیوع سویه اُومیکرون بعد از دورهمی های شب یلدا است. وی بر رعایت […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با بیان اینکه در هفته جاری شاهد سیر نزولی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل بودیم اظهار کرد: در حال حاضر نگرانی اصلی کادر درمانی افزایش شیوع سویه اُومیکرون بعد از دورهمی های شب یلدا است.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک تاکید کرد و افزود: همه افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند باید سریعاً جهت تزریق نوبت دوم مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به روند تزریق دز سوم واکسن کرونا در اردبیل اشاره کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سال که ۴ ماه از تزریق واکسن سینوفارم یا برکت و ۶ ماه از تزریق واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا گذشته جهت تزریق نوبت سوم مراجعه کنند.

حبیب زاده تصریح کرد: در شرایط فعلی اهمیت تزریق به‌موقع واکسن کرونا بیش از پیش احساس می‌شود تا گرفتار ویروس اُومیکرون نشویم در این راستا توصیه می‌شود افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند حتماً در ورود به کشور مورد معاینه و آزمایشات پزشکی قرار گیرند.

وی آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است‌.

حال عمومی ۴۲ بیمار وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۲ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: این تعداد بیمار به نسبت هفته گذشته حدود ۳۰ نفر کاهش یافته و بسیاری از بیماران در وضعیت مرخصی و بهبود قرار دارند.

وی از بستری شدن ۱۶ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعته گذشته ۲ بیمار بد حال کرونایی در اثر ابتلاء به کرونا جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۳۰ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۳۲ نفر عنوان و بیان کرد: هر روز به تعداد نفرات بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزوده می‌شود چرا که قدرت انتقال و شدت نفوذ ویروس در بدن انسان افزایش داشته است.

به گفته این مسئول هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع