مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ساکنان ۳۲۶ روستای استان اردبیل سند مالکیت رسمی را با همکاری بنیاد مسکن و ثبت اسناد دریافت کردند.

به گزارش آذرمغان به نقل از مهر، فرهاد سبحانی اظهار کرد: با تلاشی که بنیاد مسکن و ثبت اسناد برای صدور سند مالکیت در روستاها آغاز کرده تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی در مناطق مختلف صادر شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر روستاها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز سند مالکیت صادر شده تا شرایط مناسبی را در تثبیت مالکانه روستاییان و ماندگاری آنها در این مناطق شاهد باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با راحت‌ترین شرایط ممکن سند مالکیت روستاییان را صادر کنیم که در این زمینه کافی است روستاییان مدارک اولیه را تحویل دهیاری‌ها دهند تا مراحل صدور اسناد با همکاری بنیاد مسکن و ثبت اسناد انجام شده و بعد از صدور سند این اسناد در اختیار روستاییان قرار گیرد.

سبحانی مهمترین تأثیر صدور اسناد مالکیت را تثبیت مالکانه روستاییان و ابراز اطمینان آنها در سکونت روستاها و آبادی‌ها اعلام کرد و افزود: این اسناد می‌تواند مهمترین راهکار در ارائه به بانک‌ها برای دریافت وام و تسهیلات مورد نیاز باشد.

کمک به بهسازی و تعمیر ۲ هزار و ۱۰۰ واحد روستایی کم دوام

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله و سیل بنیاد مسکن با ارائه خدمات به روستاییان و ساکنان مناطق شهری سعی می‌کند تا به تأمین سرپناه آنها کمک کند.

وی اضافه کرد: در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان بنیاد مسکن استان به عنوان ستاد معین وارد کار شد تا بعد از عملیات آواربرداری و تشکیل پرونده مراحل معرفی متقاضیان به بانک و صدور پروانه برای ساخت انجام شود که در این زمینه فعالیت‌های مناسبی را نیز شاهد بودیم.

سبحانی بیان کرد: در استان کرمانشاه بنیاد مسکن استان اردبیل اقدام به ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد و پرداخت تسهیلات بانکی به تعداد ۷۰۰ مورد برای تعمیر و بهسازی واحدهای مسکونی کرد.

وی ادامه داد: در سیل لرستان نیز با تلاش بنیاد مسکن استان به عنوان ستاد معین ۱ هزار و ۲۰۰ واحد بهسازی شده و برای یک‌هزار و ۸۰۰ متقاضی نیز تسهیلات پرداخت شد.

سبحانی اظهار کرد: در ۲ سال اخیر و به دنبال بروز حوادث غیرمترقبه در سطح استان اردبیل اعم از بارش سنگین برف، زلزله و سیل بیش از ۶۰۰ واحد مسکن در استان اردبیل نوسازی و بهسازی شده و برای ۲ هزار و ۱۰۰ واحد نیز در سال گذشته منابع تعمیر و بهسازی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.

بازنگری در ۲۲۰ طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود به مأموریت و مسئولیت بنیاد مسکن در تهیه، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی اشاره کرد و گفت: در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تعداد ۱ هزار و ۱۷ روستای استان تهیه طرح هادی انجام شده که ۶۰ روستا نیز با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار تهیه طرح هادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در افق ۱۰ ساله تهیه شده و بازنگری طرح‌ها نیز برای ۲۲۰ روستای استان در سال‌های اخیر به انجام رسیده است.

سبحانی در مورد اجرای طرح هادی در ۴۷۰ روستای استان افزود: با رویکرد مقاوم‌سازی و زیباسازی مناطق روستایی به ویژه سکونتگاه‌ها و همچنین ایجاد منظر خوب در مناطق روستایی اجرای این طرح‌ها با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی در مورد اجرای طرح احیای روستاهای با ارزش و تاریخی نیز خاطرنشان کرد: در روستاهایی نظیر کزج و گیلوان با رویکرد بوم‌گردی و سنگ‌فرش پیاده‌روها طرح‌های خوبی اجرا شده و با رویکرد گردشگری در سردابه، اندبیل و موئیل نیز طرح‌هایی در این زمینه با کمک بنیاد مسکن به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر