به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز پنجشنبه گفت که هنوز چارچوبی برای سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی خاورمیانه ایجاد نشده است. اظهارات این مقام ناشناس آمریکایی کمتر از ۱۰ روز پس از آن بیان شد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز پنجشنبه گفت که هنوز چارچوبی برای سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی خاورمیانه ایجاد نشده است.

اظهارات این مقام ناشناس آمریکایی کمتر از ۱۰ روز پس از آن بیان شد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر اخیر خود به عربستان سعودی به موضوع سامانه یکپارچه دفاع هوایی اشاره گذرایی کرده بود.

این مقام واشنگتن گفت: «موضوع سامانه دفاع هوایی یکپارچه در حال حاضر فقط در حد یک ایده است و هیچ چارچوبی برای آن وجود ندارد… اما برای رئیس جمهور مهم بود که موضوع دفاع هوایی و موشکی یکپارچه منطقه‌ای را مطرح کند.»

این مقام ناشناس آمریکایی در عین حال به مانند رؤسای خود به طرح اتهام زنی علیه ایران پرداخت و مدعی افزایش تهدید موشک‌های بالستیک ایران در منطقه شده است.

«جوبایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بالاخره پس از چندین بار تعویق به منطقه به فلسطین اشغالی، «بیت‌لحم» و نهایتاً عربستان سفر کرد. این سفر از آنجا مهم بود که پیش از آغاز سفر، جنجال‌های رسانه‌ای زیادی به راه افتاده با این مضمون که بایدن در صدد ائتلاف‌سازی یا تشکیل همان «ناتوی خاورمیانه» علیه ایران است. همچنین برخی این احتمال را می‌دادند که با سفر خاورمیانه‌ای بایدن، عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان رسمی یا علنی شود؛ موضوعی که در نهایت می‌توانست کمک شایانی از طرف جوبایدن و آمریکا به اسرائیل باشد.

در نهایت اما شاهد اعتراف رسانه‌های آمریکایی مبنی بر بازگشت بایدن از سفر خاورمیانه‌ای با دستان خالی بودیم. این مسئله باعث شد که بسیاری از رسانه‌ها در داخل خود آمریکا انتقادهایی به جو بایدن داشته باشند و حتی زمانی که از وزیر خارجه عربستان پرسیدند که «شما چه چیزی به بایدن دادید؟»، او با حالت تمسخر، عکس یادگاری بایدن با بن سلمان را یک دستاورد برای رئیس جمهور آمریکا دانست.

انتهای پیام/

منبع