سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از روز سه شنبه به تدریج شاهد ورود سامانه بارشی نسبتاً فعالی به استان خواهیم بود که طی روز سه شنبه موجب بارش‌های پراکنده تنها در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد شد. وی افزود: همچنین […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از روز سه شنبه به تدریج شاهد ورود سامانه بارشی نسبتاً فعالی به استان خواهیم بود که طی روز سه شنبه موجب بارش‌های پراکنده تنها در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد شد.

وی افزود: همچنین آسمان استان تا روز دوشنبه نیمه ابری، گاهی توأم با افزایش ابر و در نواحی مرکزی و جنوبی با وزش باد جنوبی تند تا نسبتاً شدید همراه خواهد بود که با توجه به شدت وزش باد جنوبی و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات کوهستان سبلان و کوه‌های باغرو، احتمال کولاک برف و رخداد بهمن در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از روز چهارشنبه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن، کاهش محسوس دمای هوا، تشدید ناپایداری، پایین آمدن کف ابر و بارش برف توأم با مه و کاهش دید افقی و باران در نوار شمالی استان در غالب مناطق استان پیش بینی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: لذا به کوهنوردان توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات سبلان پرهیز نمایند و همچنین طی این مدت با عنایت به احتمال وزش باد جانبی قابل ملاحظه، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: این روند تا روز پنج شنبه ادامه می‌یابد اما از روز جمعه شدت ناپایداری‌ها کاهش یافته و بارش‌ها به صورت خفیف خواهند بود و روز شنبه هفته آتی مقارن با روز پیروزی انقلاب اسلامی جوی پایدار همراه با آسمانی نیمه ابری توأم با هوای سرد زمستانی در استان حاکم می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر