به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، میرسعید سیدمتین ظهر یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی بین شرکت گاز و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: خوشبختانه تمامی شهرهای استان اردبیل از گاز طبیعی بهره مند شده اند. وی با بیان اینکه ۹۷ درصد روستاهای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، میرسعید سیدمتین ظهر یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی بین شرکت گاز و اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: خوشبختانه تمامی شهرهای استان اردبیل از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد روستاهای اردبیل نیز از نعمت گاز بهره مند هستند گفت: امیدواریم پایان سال ۱۴۰۲ پایان دوره گازرسانی در اردبیل باشد و استان اردبیل جز استان های سبز لقب بگیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین شرکت گاز و اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: کشور ما از لحاظ مصرف گاز در بین ۴ کشور اول قرار دارد که مقایسه این شرایط با کشورهایی مثل چین، از وخامت اوضاع حکایت دارد.

متین با بیان اینکه مقوله فرهنگی و فنی دو مولفه اصلی در میزان مصرف منابع به شمار می رود گفت:ما در کنار حل مشکلات فنی و ایمنی نباید از فرهنگ مصرفی در کشور غافل باشیم.

وی با بیان اینکه در مصرف گاز باید دمای رفاه را مدنظر قرار دهیم گفت: یکی از مهترین ارکان در راستای فرهنگ سازی مصرف انرژی، استفاده از ظرفیت دانش آموزان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: دانش آموزان به عنوان همیار شرکت گاز باید مسئول نظارت بر مصرف انرژی در خانواده باشند.

متین با بیان اینکه تامین گاز خانگی اولویت شرکت گاز استان است گفت: ما برای تامین گاز خانوار به اجبار گاز نیروگاه ها و کارخانه های را قطع می کنیم که اثرات منفی این اقدام در بخش های دیگر نمود پیدا می کند.

در ادامه کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش آماده همکاری با تمام نهادهای دولتی و NGO ها است: منابع انسانی بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش است و باید از این ظرفیت در راستای فرهنگ سازی برای مصرف بهینه انرژی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه منابع زیر زمینی، باید سرفصل درس های دانش آموزان باشد گفت: آموزش و پرورش می تواند انقلاب فرهنگی ایجاد کند و از این ظرفیت باید نهایت بهره را برد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار