به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مجید محمد غریبانی عصر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از فعالان مراکز اورژانس و خدمات پیش بیمارستانی در اردبیل اظهار کرد: در سطح استان و در قالب ۵۸ پایگاه شهری و جاده‌ای به هموطنان ارائه خدمات می‌کنیم که در ایام کرونا گستردگی این خدمات بیشتر بوده است. وی تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مجید محمد غریبانی عصر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از فعالان مراکز اورژانس و خدمات پیش بیمارستانی در اردبیل اظهار کرد: در سطح استان و در قالب ۵۸ پایگاه شهری و جاده‌ای به هموطنان ارائه خدمات می‌کنیم که در ایام کرونا گستردگی این خدمات بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ نفر همکار اورژانس و مراکز فوریت‌های پزشکی به عنوان کارشناس و تکنسین اورژانس به هموطنان در طول شبانه‌روز ارائه خدمات می‌کنند که این خدمات با رضایت مردم نیز روبه‌رو شده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: اهالی استان در طول سال ۲۰۰ هزار تماس تلفنی با اورژانس و سامانه ۱۱۵ برقرار می‌کنند تا ما در قالب مأموریت‌های داخل شهر و برون شهری بتوانیم در خدمت هموطنان باشیم.

غریبانی افزود: مراکز اورژانس و پیش بیمارستانی استان با تلاش و پیگیری‌های جدی سعی کرده تا با فراهم کردن امکانات و تجهیزات مناسب شرایط مطلوبی را برای سرعت دادن و کیفی‌سازی ارائه خدمات به وجود آورد که این کار با شرایط مناسبی نیز همراه بوده است.

وی به برگزاری انتخابات نظام پزشکی در طول ۸ دوره گذشته اشاره کرد و ادامه داد: هر ۳ سال اعضای نظام پزشکی در قالب انتخابات هیئت مدیره را برگزیده و فعالیت‌ها در این حوزه ادامه پیدا می‌کند.

غریبانی با بیان اینکه تلاش کردیم تا در قالب مجامع عمومی و هیئت رئیسه پیگیر مطالبات به حق پزشکان باشیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر منصور جعفری نمین به عنوان رئیس نظام پزشکی و مجمع عمومی انتخاب شده و در قالب پارلمان جامعه پزشکی در خدمت فعالان این عرصه است.

دبیر هیئت مدیره نظام پزشکی استان اردبیل اضافه کرد: نظام صنفی پزشکی به عنوان یک نظام مترقی و دارای قوانین خاص فعالیت گسترده‌ای را در پیگیری مطالبات حوزه سلامت و پزشکان انجام داده و همچنان نیز این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها با انسجام بیشتر در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد در ارتقا نظام سلامت تأثیرگذار هستند، بیان کرد: تلاش ما بر این است تا به مأموریت‌ها و وظایف خطیر در این حوزه به درستی عمل کنیم و در کنار آن قطعاً پیگیر مطالبات به حق مردم نیز خواهیم بود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با انتقاد از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی ادامه داد: برخلاف اظهار نظرهای غیرواقعی، جامعه پزشکی امروز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است و ما در هیچ جای دنیا ویزیت با ۳ دلار را شاهد نیستیم و از همین رو شرایط فعالیت پزشکان با سختی‌ها و مشکلات خاص روبه‌روست.

انتهای پیام/

منبع