مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بنیاد علوی ۱۳ مدرسه را در شهرستان‌های خلخال و کوثر احداث می‌کند.

دولت لطفی، اظهار کرد: این مدارس در قالب ۲۴ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی خلخال و کوثر احداث می‌شود که امیدواریم تعدادی از این واحدها تا مهرماه امسال آماده بهره‌برداری شود.

وی به همکاری خوب خیرین و اهالی استان در اجرای طرح آجر به آجر اشاره کرد و گفت: در قالب پویش آجر به آجر که در ماه رمضان نیز با نام آجر مهربانی در حال اجراست، امیدواریم مشارکت بیشتر اهالی استان را شاهد باشیم تا ارتقا جایگاه استان در بین کشور اتفاق بیفتد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر استان اردبیل از لحاظ پرداخت مبلغ در جایگاه ششم کشوری و تعداد مشارکت‌کننده نیز در جایگاه یازدهم کشور در اجرای این پویش سراسری است.

لطفی افزود: البته با در نظر گرفتن استان‌های همتراز و چک ۵۰ میلیون تومانی که اهالی یک روستا برای زمان برداشت محصول ارائه دادند، جایگاه استان اردبیل به دوم ارتقا خواهد یافت.

وی به اولویت امسال نوسازی مدارس در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر با همین رویکرد تلاش کردیم تا پروژه‌های بلاتکلیف را بعد از سال‌ها به سرانجام رسانده و تکلیف آنها را در جهت بهره‌برداری دانش‌آموزان روشن کنیم.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همه ساله ۲۰ تا ۴۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه آموزشی و پرورشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده و با عنایت ویژه استاندار اردبیل قرار است از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش ۱۵۰ میلیارد تومان به حوزه نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص پیدا کند.

وی به دو سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در سال گذشته به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این سفرها در شهرهای شمالی و جنوبی استان شاهد کلنگ‌زنی ۱۴ پروژه و انجام تعهدات ۷۴ میلیارد تومانی بودیم که انتظار می‌رود در سال جاری بخش عظیمی از این تعهدات با تزریق اعتبارات ملی به سرانجام برسد.

حیات طیبه تا خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل به پروژه عظیم حیات طیبه در شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نمای این پروژه آموزشی و پرورشی در حال بهسازی و نوسازی است که تا خردادماه پروژه عظیم حیات طیبه در اردبیل با اصلاح آجرنما و تجهیزات کامل آماده بهره‌برداری خواهد شد.

لطفی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تا پایان امسال علاوه بر حیات طیبه، هنرستان باهنر خلخال با ۱۵ کلاس، مدرسه ۱۲ کلاسه نامجوی خلخال، مدرسه آقبلاغ با ۱۲ کلاس و همچنین پروژه آموزشی گرمی با ۱۲ کلاس به عنوان پروژه‌های اساسی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: سه پروژه توسط بنیاد علوی در گرمی در حال احداث است که امیدواریم تا مهرماه شاهد تکمیل و بهره‌برداری آنها باشیم.

این مسئول به استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: ۱۷.۵ میلیارد تومان سال گذشته در این حوزه هزینه شد و تمام بخاری‌های نفتی از مدارس استان برچیده شد و امسال نیز مصمم هستیم تا ادامه این روند را با برچیدن بخاری‌های گازی در مدارس ادامه بدهیم.

لطفی افزود: هر چند ارقام درشتی برای برچیدن بخاری‌های گازی در مدارس نیاز است اما سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ۹ استان را در اولویت این موضوع قرار داده که انتظار می‌رود با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌های آینده به شکل کامل تمامی سیستم گرمایشی مدارس به پکیج و سیستم‌های نوین و استاندارد تغییر پیدا کند.

وی با قدردانی از مشارکت خیرین در استان اردبیل در ساخت مدارس و توسعه فضاهای آموزشی خاطر نشان کرد: خیرین استان اردبیل نیز به رغم شرایط سخت اقتصادی در سال گذشته بیش از سال‌های قبل مشارکتی جدی در امر مدرسه‌سازی داشتند به طوری که هم اکنون ۵۲ مدرسه با همت خیرین در حال احداث است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: این پروژه‌ها که با کمک خیرین و به صورت مشارکتی با نوسازی و تجهیز مدارس در حال احداث است، در قالب ۲۴۲ کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر