به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، فضائیل عزیزی عصر سه شنبه در نشست کارگروه مردمی زیارت استان اردبیل اظهار کرد: کارگروه مردمی زیارت استان اردبیل فعال شد تا در راستای حمایت از زیارت‌های گروهی، اعزام زیارت اولی‌ها و پیگیری ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس با هدف انجام زیارت ارزان‌قیمت برای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، فضائیل عزیزی عصر سه شنبه در نشست کارگروه مردمی زیارت استان اردبیل اظهار کرد: کارگروه مردمی زیارت استان اردبیل فعال شد تا در راستای حمایت از زیارت‌های گروهی، اعزام زیارت اولی‌ها و پیگیری ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس با هدف انجام زیارت ارزان‌قیمت برای اهالی استان فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه مردمی زیارت استان اردبیل بعد از فعال شدن ۳۰ اولویت کاری را برای خود تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: فعال‌سازی رسانه و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی در امر زیارت و هماهنگی برای مدیریت زمان‌های اوج حضور زائران در مشهد مقدس، از دیگر برنامه‌های کارگروه زیارت استان اردبیل است.

مشاور استاندار اردبیل با بیان اینکه ساخت زائرسرا برای حضور زائران اردبیلی باید از سال‌ها قبل در مشهد مقدس انجام می‌شد، تصریح کرد: اعزام گروه‌های بی بضاعت و خانواده‌های کمتربرخوردار در کنار اجر معنوی سبب می‌شود تا فرهنگ زیارت در بین این خانواده‌ها نیز ترویج یابد.

عزیزی اجرای پرمحتوای برنامه‌های کارگروه زیارت را در اردبیل مهم ارزیابی کرد و گفت: با مشورت استاندار اردبیل و مسئولان نهادهای فرهنگی پیش از عید برای ساخت این زائرسرا در مشهد مقدس اقدام خواهد شد.

وی گفت: توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در خصوص امور فرهنگی، عمرانی، زیربنایی و زیرساخت‌ها در امور زائران در مقیاس ملی و بین المللی، از جمله دلایل موافقت دولت با تشکیل «شورای ملی زیارت» است.

مشاور استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت نقش رسانه و هنر در ترویج فرهنگ زیارت، اظهار کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صدا و سیما باید ارتباط جدی و مؤثرتری با کارگروه زیارت برقرار کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر