به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در مراسمی که عصر پنجشنبه در شهرک کارشناسان اردبیل برگزار شد، ساختمان جدید نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در پنج هزار متر مربع زیربنا و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در مراسمی که عصر پنجشنبه در شهرک کارشناسان اردبیل برگزار شد، ساختمان جدید نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در پنج هزار متر مربع زیربنا و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: با گذشت پنج سال از کلنگ‌زنی و استارت اجرای این پروژه، امروز شاهد بهره‌برداری از این ساختمان پنج طبقه هستیم که در بخش‌های اداری، آموزشی، آمفی‌تئاتر، مدیریت و همچنین اتاق‌های اقامتی امکان ارائه خدمات بیشتر فنی، مهندسی را به هموطنان فراهم می‌آورد.

انوری تصریح کرد: با تاکید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار است در این بنا جامعه مهندسی در کنار مردم حافظ منافع آنها بوده و سعی کند خدمات جدیدی که از سوی این سازمان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود با مطلوبیت ارائه کرده و در خدمت مردم باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه قرار است طرح مجریان ذیصلاح و صدور شناسنامه فنی به شکل جامع عملیاتی شده و مبحث ۲۲ بهره‌برداری از ساختمان نیز در سازمان نظام مهندسی اجرایی شود، وجود این ساختمان و بنای مجهز می‌تواند فرصت ارائه خدمات مطلوب‌تر و کیفی‌تر را به وجود آورد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به سفر یک روزه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به اردبیل اشاره کرد و افزود: ما در این سفر دیداری را با استاندار اردبیل و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی و طرح مسائل و مشکلات مختلف شاهد بودیم تا از نزدیک چالش‌ها و دغدغه‌های جامعه مهندسی مورد توجه قرار گیرد.

انوری به عضویت ۱۲ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و ادامه داد: شش هزار و ۴۰۰ نفر از این مهندسان دارای پروانه فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال گذشته با تلاش جامعه مهندسی استان اردبیل بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در قالب سه هزار و ۲۰۰ ساختمان و بنا به انجام رسیده و همچنان فعالیت‌ها در این بخش با قوت و قدرت در حال انجام است.

انوری فعالیت شش دفتر نمایندگی و ۱۴ دفتر رابط سازمان نظام مهندسی را یادآور شد و اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، احداث ساختمان شماره دو، ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری برای اقشار مختلف مردم و شفافیت ارائه اطلاعات و خدمات را از دیگر رویکردهای سازمان نظام مهندسی برشمرد.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با بنیاد مسکن، نظام مهندسی کشاورزی و شهرک‌های صنعتی تفاهم‌نامه همکاری دارد تا با ارائه خدمات بتواند زمینه اشتغال را برای جامعه مهندسی فراهم کند.

احداث شهرک مهندسان در اردبیل

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در ادامه به برخی دغدغه‌ها و مشکلات این سازمان اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط کرونایی و برگزار نشدن مجمع سالانه همچنان بودجه ۱۴۰۰ سازمان نظام مهندسی ساختمان به تصویب نرسیده و باید هر چه سریع‌تر تکلیف بودجه و تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها مشخص شود.

محمدرضا انوری در مورد تعارض و منافع تعدادی از اعضای هیئت مدیره و لغو ممنوعیت ورود اعضای هیئت مدیره به مباحث اجرایی تصریح کرد: با تاکید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قرار شد ابلاغیه اخیر ملغی شده و اعضای هیئت مدیره به صورت تخصصی در فعالیت‌های اجرایی نقش‌آفرینی کنند.

وی به قول مساعد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برای خانه‌دار کردن مهندسان فاقد سرپناه اظهار کرد: قرار شد در شهرک مهندسان ساخت واحد مسکونی برای این قشر انجام شود.

انوری گفت: برای یک‌هزار و ۲۰۰ مهندس ثبت‌نام شده در اجرای این طرح ۱۷۵ نفر مهندس واجد شرایط برای واگذاری مسکن تشخیص داده شدند که عملیات احداث واحدهای مسکونی برای این مهندسان در قالب طرح اقدام ملی مسکن انجام می‌شود.

وی به پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی مهندسان و همچنین بیمه تضمین مسئولیت اشاره کرد و افزود: قرار شده با راه‌اندازی کارگزاری بیمه و صندوق مشترک در استان‌ها مشکلات بیمه مهندسان در حوزه‌های مختلف برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع