وزیر کار گفت: زیست بوم اشتغال فراگیر در ایران در مراحل پایان طراحی است و به زودی تصویب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد و در آن ، موضوع اشتغال و رفع بیکاری بویژه در مناطق مرزی لحاظ شده است.

حجت‌الله عبدالملکی عصر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی مغان افزود: زیست بوم اشتغال فراگیر در ایران در مراحل پایان طراحی است و به زودی تصویب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد و در آن ، موضوع اشتغال و رفع بیکاری بویژه در مناطق مرزی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: سفرهای دولت آغاز کار است و متاسفانه مشاهده می‌کنیم در برخی شهرستان‌ها طی ده‌ها سال یک وزیر حضور نیافته است و تلاش می‌کنیم از محرومیت‌هایی که حاصل نگاه به خارج بوده است، عبور کنیم.

او تصریح کرد: کشور مشکلات جدی دارد و تامین حقوق‌ها کار بسیار سختی است و تولید لطمه دیده و تورم ایجاد شده و بیکاری افزایش یافته است اما همه اینها با برنامه و همت جمعی و انقلابی قابل حل است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهش تولید، نقطه عطف خدمات ما خواهد بود و ثمرات برنامه‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دولت، ظرف یک تا ۲ سال آینده مشهود و ملموس خواهد بود.

عبدالملکی در خصوص حل مشکل کم‌آبی و بی‌آبی ، راه‌اندازی دامداری با مساعدت شستا و کارخانه شیشه در گرمی مغان قول مساعد داد و درباره کارخانه یا صنایع پتروشیمی گرمی نیز افزود: بررسی دقیق‌تری خواهیم داشت و اگر به صرفه باشد اجرا خواهد شد و در غیر اینصورت طرحی جایگزین را اجرا خواهیم کرد.

ولی اسماعیلی ، نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه منطقه آزاد تجاری و صنعتی را مطالبه جدی مردم این شهرستان اعلام کرد و گفت: به استناد قانون باید منطقه آزد تجاری صنعتی ۷۰ درصد اراضی ملی و آزاد داشته باشد و گرمی از این موهبت برخوردار است.

وی مقابله با فساد و تبعیض، توسعه متوازن، اشتغال‌زایی، ایجاد دامداری با مساعدت شستا ، کارخانه ظروف پزشکی ، پتروشیمی جم، کارخانه سیمان، تکمیل ساختمان معلولان و رسیدگی به بی‌آبی و راه‌های گرمی مغان را خواستار شد.

حجت‌الاسلام یدالله صفری ، امام جمعه گرمی مغان نیز این شهرستان را به شعب‌ابوطالب تشبیه کرد و گفت: مردم ما در سختی زندگی می‌کنند و فریاد العطش روستاها به آسمان بلند می‌شود و تاکنون مزیت مرز را ندیده‌ایم اما خسارات آن را تحمل کرده‌ایم.

وی تامین آب برای روستاها و شهرها، رفع بیکاری، احیای گردشگری، صنایع دستی، ایجاد تعاونی‌های کار ، جذب سرمایه‌گذار و مقابله با تبعیض در توزیع فرصت‌ها و امکانات و ثروت‌ها را خواستار شد.

علی بهشتی ، فرماندار گرمی مغان نیز منطقه آزاد تجاری و صنعتی و رفع کم‌آبی و بی‌آبی ، تکمیل سدها ، تعیین تکلیف سد کله‌سر ، بهسازی و آسفالت راه‌ها ، تکمیل پانسیون پزشکان ، تامین ام ار آی بیمارستان، تکمیل درمانگاه سپاه و درمانگاه تامین اجتماعی را خواستار شد.

شهرستان گرمی مغان با ۵۶ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل قرار گرفته است.

انتهای پیام/