به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این آئین استانی که پیش از ظهر چهارشنبه در مدرسه پسرانه امید انقلاب اردبیل برگزار شد، مسئولان با ادای احترام به مقام شامخ شهدای فرهنگی و دانش‌آموز بر ادامه راه عزتمندانه این ستاره‌های درخشان تاکید کردند. در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این آئین استانی که پیش از ظهر چهارشنبه در مدرسه پسرانه امید انقلاب اردبیل برگزار شد، مسئولان با ادای احترام به مقام شامخ شهدای فرهنگی و دانش‌آموز بر ادامه راه عزتمندانه این ستاره‌های درخشان تاکید کردند.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی دیروز بر جایگاه معلم در اعتلای هویت ایران اسلامی تاکید کردند که قطعاً ارج نهادن به این جایگاه شایسته همه مسئولان و درایت متولیان امر است.

کلام‌الله صفری از معلم به عنوان کلیددار تحول در کشور و راهگشا در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: معلمان استان اردبیل نیز با تمام توان علمی، مهارتی و پایبندی به ارزش‌های دینی و اعتقادی در صحنه تعلیم و تربیت حاضر هستند و سعی می‌کنند شایسته‌ترین فرزندان این کشور را تربیت کنند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید قدر فرصت دوران تعلیم و تربیت را بیشتر دانسته و از لحظه لحظه کلاس درس و حضور در مدرسه بهره ببرند تا زمینه اعتلای اخلاقی و شایستگی‌های فردی و اجتماعی آنها فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یاد و خاطره شهید مطهری متفکر قرن و استاد بی‌بدیل علم و عمل را گرامی داشت و افزود: باید بیش از هر زمان دیگر دانش‌آموزان را با این علامه اندیشمند آشنا کنیم.

صفری تلاش مجموعه آموزش و پرورش را برای ارتقا جایگاه و شأن معلمان به شکل مادی و معنوی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش بر اجرای همه‌جانبه رتبه‌بندی است تا در قالب این طرح زمینه اعتلای جایگاه معلم در ابعاد معنوی و ارزشی فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: این جفای مضاعف است که به طرح رتبه‌بندی تنها به دید مادی و معیشتی نگاه کنیم بلکه شایسته است در ابعاد مختلف در سایه چنین طرح‌هایی به ویژه اجرای سند تحول آموزش و پرورش شأن و منزلت معلمان ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم علاوه بر اجرای سرود و تجلیل از معلمان برگزیده، برنامه‌های متنوع دیگر اجرا و جایگاه معلم پاس داشته شد.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به درخواست مدیریت و دانش‌آموزان مدرسه امید انقلاب اردبیل مبنی بر راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی در حیاط این مدرسه قول مساعد دادند.

همچنین به همت دانش‌آموزان و معلمان ناحیه یک اردبیل قرار است در هفته معلم با جمع‌آوری کمک‌های نقدی زمینه آزادی پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی نیز فراهم آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر