شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تراکم بالای مکان عمومی از جمله رستوران‌ها، دورهمی‌های فامیلی و اّب‌های گرم معدنی اشاره کرد و گفت: با ادامه این روند شاهد آمار صعودی ابتلاء به کرونا در استان اردبیل خواهیم بود و پیش بینی می‌شود طی هفته‌هایی […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تراکم بالای مکان عمومی از جمله رستوران‌ها، دورهمی‌های فامیلی و اّب‌های گرم معدنی اشاره کرد و گفت: با ادامه این روند شاهد آمار صعودی ابتلاء به کرونا در استان اردبیل خواهیم بود و پیش بینی می‌شود طی هفته‌هایی آینده اردبیل وارد وضعیت قرمز کرونایی شود.

وی افزود: به منظور پیشگیری از افزایش بستری‌ها و انتقال این ویروس از مسافران تابستانی باید اقدامات پیشگیرانه در ورودی شهرها انجام شود تا از شدت و میزان پیک پنجم کرونا در اردبیل کاسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر کنترل، نظارت و رهگیری‌های بهداشتی در سالن‌های عروسی تاکید کرد و ادامه داد: این اماکن باید با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند و غذاخوری‌هایی که فضای مناسب در محوطه بیرونی دارند باید در خارج از سالن و در فضای باز سرویس ارائه دهند.

حبیب زاده به آخرین آمار واکسیناسیون کرونا نیز پرداخت و گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار دز در مرحله اول، ۲۹ هزار دز در مرحله دوم و در مجموع بیش از ۹۶ هزار دز به افراد بالای ۷۰ سال تزریق انجام شده است.

وی آخرین آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان را ۲۱۲ نفر عنوان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار جدید کرونایی بستری شدند و خوشبختانه در این مورد فوتی به ثبت نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۴۳ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با توجه به شدت درگیری با ویروس احتمال فوت چندین بیمار از این بخش در هفته‌های آینده وجود دارد.

حبیب زاده از ترخیص ۴۳ نفر بیمار بهبود یافته کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته نیز خبر داد و گفت: این بیماران باید تا بهبودی کامل در قرنطینه بمانند و جهت جلوگیری از انتقال بیماری از حضور در اماکن عمومی و شهری خودداری نمایند.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع