با وخامت اوضاع کرونا در موج پنجم و افزایش بستری‌ها در استان اردبیل این بار زنگ خطر برای کودکان نیز به صدا درآمد.

منوچهر براک، رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان بوعلی اردبیل مملو از بیماران به ویژه در گروه سنی کودکان است که با علائم اولیه دلتا کرونا به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: روزانه بیش از ۲۵۰ کودک و نوجوان برای مداوا و بستری شدن به این بیمارستان مراجعه می‌کنند که از این تعداد برخی کودکان و نوجوانان بعد از ویزیت پزشکان در تخت‌های بیمارستانی بستری شده و عملیات تزریق دارو بر روی آنها انجام می‌شود.

براک شرایط تخت کرونایی را در گروه سنی کودکان و نوجوانان یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه واکسن ضد کرونا برای گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال کشف نشده، ما با شرایط خاص در بستری این گروه سنی مواجه هستیم و امیدواریم خانواده‌ها اجازه تردد کودکان خودشان را به مراکز پرجمعیت و پرتردد که امکان انتشار ویروس وجود دارد، ندهند.

رئیس بیمارستان بوعلی اردبیل افزود: خود کودکان در بین خانواده‌ها یکی از عوامل و عناصر انتشار این ویروس هستند که عمده مراجعات ما با علائم استفراغ و اسهال و همچنین تشدید علائم تنفسی همراه است که مجبور به بستری کردن تعداد زیاد از کودکان در مراکز بیمارستانی هستیم و تعدادی را نیز باید در منزل قرنطینه کرد.

براک به شرایط حاد کرونایی در سطح استان به ویژه بیمارستان امام و بوعلی اشاره کرد و ادامه داد: تعداد بستری‌ها به ۵۷۱ نفر رسیده و مراجعین به بیمارستان امام خمینی نیز در یک هفته اخیر دو تا سه برابر افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر مردم به ویژه گروه‌های خانوادگی مراعات موازین بهداشتی و همچنین دوری از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را انجام ندهند در روزهای آینده امکان بروز بحرانی شدیدتر در گسترش این ویروس خطرناک وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی مجبور به دایر کردن بیمارستان‌های صحرایی و افزایش تخت‌ها در راهروهای بیمارستان‌ها خواهد شد.

براک اضافه کرد: باید به تعطیلی‌های دو هفته‌ای در سطح کشور و استان توجهی جدی شود چرا که اگر جلوی تجمعات و حضور بیهوده مردم در مکان‌های شلوغ و پرتردد گرفته نشود، امکان انتشار ویروس‌، افزایش بستری‌ها و همچنین تلفات در این پیک خطرناک افزایش خواهد یافت.

استان اردبیل به ویژه شهر اردبیل روزهای اخیر با بحران جدی کرونا روبه‌رو شده که این وضعیت در بین گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان حادتر به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/