مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از پیگیری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کتابخانه‌های عمومی در استان خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه شهرستان گرمی تامین شده است.

پروانه رضاقلی زاده در دیدار کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی ۱۷۶ کتاب‌دار در ۷۹ باب کتابخانه عمومی استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه توسعه برنامه‌های فرهنگی و تکمیل پروژه‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است، افزود: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتاب‌خوانی است و کودکان و نوجوانان به‌عنوان مخاطبان اصلی در کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کتاب را بهترین گزینه برای تامین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تشویق و ترغیب آحاد و اقشار مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی در حال برگزاری است

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه وضعیت پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کتابخانه‌های عمومی در استان پیگیری می‌شود، افزود: کتابخانه مرکزی شهرستان بیله سوار ۹۵درصد و کتابخانه عمومی روستای انجیرلو شهرستان بیله سوار از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه شهرستان گرمی تامین شده و این کتابخانه توسط بنیاد علوی در گرمی احداث می‌شود.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی استان حائز اهمیت است که باید به‌دلیل اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه شهرداری‌ها به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند.