به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کلام‌الله صفری عصر سه‌شنبه در بازدید از پژوهشسرای «بابا صفری» ناحیه ۲ اردبیل اظهار کرد: سند تحول بنیادین به دنبال دست‌یابی به آخرین یافته‌های آموزشی و تربیتی است و ما باید زمینه هدایت دانش‌آموزان به سمت تحقیق و مطالعه در زمینه‌های مختلف علمی را فراهم کنیم. وی با بیان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کلام‌الله صفری عصر سه‌شنبه در بازدید از پژوهشسرای «بابا صفری» ناحیه ۲ اردبیل اظهار کرد: سند تحول بنیادین به دنبال دست‌یابی به آخرین یافته‌های آموزشی و تربیتی است و ما باید زمینه هدایت دانش‌آموزان به سمت تحقیق و مطالعه در زمینه‌های مختلف علمی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تقویت روحیه همکاری و مشارکت دانش‌آموزان در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی از دیگر اهدافی است که در مکان علمی پژوهشسراها دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: پژوهشسراهای دانش آموزی در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأسیس شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: رسالت آموزش و پرورش در زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادها و ارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان است.

صفری ادامه داد: پژوهشسراهای دانش‌آموزی شرایط و امکانات رشد و پرورش خلاقیت‌ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش‌آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنان فراهم کرده است.

وی از ارزشیابی دانش‌آموزان بر پایه نمره انتقاد کرد و گفت: باید سازوکاری در مدارس و به خصوص امر ارزشیابی دانش‌آموزان اندیشیده شود که تنها نمره ملاک موفقیت آنان نباشد بلکه تحقیق و پژوهش و دیگر ملاک‌های علمی نیز مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع