به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در ادامه جلسه علنی روز شنبه ۲۳ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی بررسی استعفای علیرضا زاکانی نماینده مردم قم از مجلس در دستور کار صحن علنی قرار گرفت. باقری: شهرداری تهران وجه المصالحه سیاسی قرار گرفته است حجت الاسلام محمد باقری نماینده مردم بناب در مخالفت با این استعفا […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در ادامه جلسه علنی روز شنبه ۲۳ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی بررسی استعفای علیرضا زاکانی نماینده مردم قم از مجلس در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

باقری: شهرداری تهران وجه المصالحه سیاسی قرار گرفته است

حجت الاسلام محمد باقری نماینده مردم بناب در مخالفت با این استعفا گفت: موضوع اساسی در کشور ما تخصص و تعهد است. از حضور افراد غیر متخصص در بخش‌های مختلف ضربه خورده ایم. زاکانی باید اعلام کند در زمینه شهرداری تهران چه مقدار تخصص دارد. افراد غیر متخصص در سازمان‌ها ناموفق بودند.

باقری اظهار داشت: رزومه رقیب زاکانی، رزم حسینی را بررسی کنید. رزومه بسیار قوی در زمینه شهرسازی دارد و در ساخت بسیاری از تونل‌ها و بزرگراه‌های تهران نقش اصلی را داشته است.

نماینده مردم بناب گفت: چرا باید شهرداری تهران وجه المصالحه سیاسی قرار گیرد. مشکلات موجود در تهران ناشی از انتصابات سیاسی است. زاکانی نماینده قم است و در صورت استعفای وی ما باید از این به بعد جوابگوی مردم قم باشیم. آیا نماینده قم بودن کمتر از شهردار بودن است.

وی ادامه داد: زاکانی می‌گوید قم قلب تپنده جهان اسلام است. تقاضا داریم ایشان در قلب تپنده جهان اسلام باقی بماند، زاکانی کارهایی را در مرکز پژوهش ها آغاز کرده است که باید آنها را به نتیجه برساند. چرا جایگاه به این مهمی را رها کرده و به دنبال شهرداری تهران هستید.

بیاتی: زاکانی از طریق مرکز پژوهش ها و مجلس با فساد در کل کشور مبارزه کند

در ادامه ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش در مخالفت با استعفای زاکانی گفت: شورای هماهنگی اصول گرایان و برخی دوستان حزب الهی تلاش فراوانی برای حضور زاکانی در شهرداری تهران کردند اما زاکانی قول های فراوانی به مردم قم داده است و باید به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: بنده رئیس شورای شهر قم بودم. می‌دانم انتخاب شهردار در کلان شهرها چه ظرافت هایی دارد. شهرداری که تجربه کار اجرایی نداشته باشد نمی تواند موفق باشد. مردم امروز توان آزمون و خطا ندارند.

بیاتی با بیان اینکه زاکانی نمی تواند در مدیریت شهری موفق باشد، تصریح کرد: شاید زاکانی فردی انقلابی و ولایت مدار باشد اما در حوزه شهرداری، فردی غیر متخصص است. احداث بزرگراه ها، پل ها برای شهر نیاز به فردی متخصص دارد.

نماینده مردم تفرش با اشاره به اظهارات زاکانی مبنی بر اینکه در شهرداری تهران می خواهد با ستاد مبارزه کند، اظهار داشت: برای مبارزه با فساد در مرکز پژوهش ها و مجلس بهتر می توان برنامه ریزی کرد. فردی متخصص می تواند با فساد در شهرداری تهران مقابله کند.

وی در پایان از نمایندگان خواست با درخواست زاکانی برای استعفا از مجلس مخالفت کنند زیرا نیروهای کارآمد و متخصص زیادی در شهرداری تهران وجود دارند و نیازی به استفاده از افراد غیر متخصص وجود ندارد.

البرز حسینی: زاکانی به دنبال سهم خواهی است

در ادامه البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مخالفت با استعفای زاکانی گفت: مجلس در روزهای اخیر در معرض تصمیمات مهمی قرار دارد. از ابتدای شروع به کار مجلس تصمیمات نمایندگان مورد سنجش افکار عمومی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زاکانی فردی متفکر و مسئول و تأثیرگذار در مسایل سیاسی و اجتماعی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که نمایندگان مجلس برای حضور در مناصب دیگر تلاش نکنند. بهتر است وی به فرمایشات رهبری عمل کنند.

حسینی تأکید کرد: آیا درباره نامزدی برای ریاست جمهوری یا نامزدی برای مجلس نیز به شهرداری تهران فکر کرده بودید؟ آیا مجلس یا مرکز پژوهش ها اختیارات کمی دارد که می خواهید به شورای شهر تهران بروید؟ جایی که تخصص مدیریت آن را ندارید.

وی با بیان اینکه پیچیدگی های فراوانی در حوزه برنامه ریزی شهری و عمرانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: زاکانی نامزد ریاست جمهوری بود. پس از آن نیز برای شهرداری تهران اقدام کرد. به نظر می رسد که به دنبال سهم خواهی هستید. فکر کرده اید که عدم موفقیت زاکانی چه تبعاتی برای مجلس و جامعه دارد.

وحیدی: زاکانی چهره ای ملی و سیاسی است و در مجلس بماند

در ادامه محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استعفای زاکانی گفت: زاکانی چهره ملی و سیاسی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس است. حضور وی در مجلس ضرورت دارد بنابراین نمایندگان راضی به حضور وی در شهرداری تهران نیستند. حضور نماینده مجلس در شهرداری موجب تضعیف مجلس خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات زاکانی مبنی بر مبارزه با فساد در شهرداری تهران اظهار داشت: مدیران موفقی در دوره‌های متمادی در شهرداری تهران افتخار آفریدند برای مبارزه با فساد نباید کل شهرداری را زیر سوال ببرید.

وحیدی افزود: برخی از همکاران به بنده گفتند مخالفت با استعفای زاکانی کاری غیر انقلابی است که تعبیری اشتباه است.

گودرزوند چگینی: با استعفای زاکانی مردم قم از داشتن یک نماینده محروم خواهند شد

در ادامه مهرداد گودرزوند چگینی در مخالفت با استعفای زاکانی گفت: استعفای زاکانی مخالف سه اصل قانون اساسی است. مردم قم چه گناهی کرده‌اند که به زاکانی رأی دادند و اعتماد کردند. هزینه برگزاری یک انتخابات چقدر است؟ در سه سال آینده انتخابات میان دوره ای برگزار نخواهد شد لذا تا پایان دوره یازدهم مجلس مردم قم از داشتن یک نماینده محروم خواهند شد. زاکانی با استعفای خود، مردم قم را از وجود نماینده محروم می‌کند.

وی افزود: زاکانی چگونه خود را انقلابی می داند اما فرمایشات رهبری را به نفع خود تفسیر می کند.

در پایان نمایندگان با استعفای زاکانی از مجلس برای حضور در شهرداری تهران موافقت کردند.

انتهای پیام/

منبع