شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تعداد کل بستری‌های کرونا که در چند روز اخیر با بستری ۶۶۶ نفر به بیشترین تعداد خود رسیده بود امروز با رکود شکنی به ۷۰۳ نفر افزایش یافت و با این حساب از ابتدای شیوع بیماری در استان تا به امروز بالاترین آمار ثبت […]

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تعداد کل بستری‌های کرونا که در چند روز اخیر با بستری ۶۶۶ نفر به بیشترین تعداد خود رسیده بود امروز با رکود شکنی به ۷۰۳ نفر افزایش یافت و با این حساب از ابتدای شیوع بیماری در استان تا به امروز بالاترین آمار ثبت شده بستری‌های همزمان مربوط به امروز و ۲۰ مرداد ماه است این در حالی است که پیش از این بیشترین تعداد بستری‌های همزمان کرونا در استان با ۶۳۳ بیمار مربوط به اردیبهشت سال جاری بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بستری‌های جدید در استان ۱۳۹ نفر بوده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱۱ نفر از بیماران تحت کنترل و درمان در مراکز درمانی استان با کسب بهبودی نسبی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با فوت ۵ نفر دیگر خبر داد و گفت: متأسفانه تعداد فوتی‌های کرونا نسبت به هفته‌های گذشته افزایش را نشان می‌دهد در حالی که طی چند روز گذشته در بالاترین آمار فوتی‌ها تعداد مرگ و میر کرونایی در استان به ۱۱ نفر هم رسیده بود.

حبیب‌زاده به آخرین وضعیت بیماران بد حال کرونایی در استان نیز اشاره و اذعان کرد: متأسفانه در حال حاضر حال عمومی ۹۳ بیمار در وضعیت بحرانی و حاد قرار دارد که این تعداد از بیماران همچنان با تشخیص کادر پزشکی و درمان در بخش مراقبت‌های ویژه و CCU تحت مراقبت هستند.

به گفته وی در حال‌حاضر شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، اصلاندوز، گرمی، سرعین، خلخال در وضعیت قرمز و شهرهای نمین، نیر، کوثر و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

این مسئول همچنین به آخرین آمار واکسیناسیون در استان اشاره و اظهار کرد: تعداد کل واکسن تزریقی در استان ۲۰۹ هزار و ۸۷۰ دوز در مرحله اول و ۴۴ هزار و ۱۸۳ دوز در مرحله دوم به انجام رسیده است.

حبیب‌زاده تعداد کل واکسن‌های تزریق شده در استان را ۲۵۴ هزار و ۵۳ دوز عنوان و اضافه کرد: افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند با اطلاع از آخرین اخبار مربوط به واکسیناسیون کرونا نسبت به این مهم اقدام نمایند.

وی همچنین در توصیه به شهروندان اردبیلی در رابطه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی گفت: متأسفانه علی رغم وضعیت قرمز و بحرانی کرونا در استان همچنان شاهد عادی انگاری و بی توجهی تعداد بی شماری از مردم به شیوه نامه بهداشتی هستیم که همین موضوع نگرانی ما و حوزه درمان استان را از هفته‌های آتی و وضعیت پیش روی بیماری کرونا در استان تشدید می‌کند.

انتهای پیام/

منبع