به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از روز گذشته آغاز شد که تیم استقلال، مدعی عنوان قهرمانی برابر سپاهان شکست خورد و تیم پرسپولیس هم از امروز کارش را با دیدار برابر دیگر نماینده اصفهان یعنی ذوب آهن آغاز می‌کند. پرسپولیس و استقلال رقیبان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از روز گذشته آغاز شد که تیم استقلال، مدعی عنوان قهرمانی برابر سپاهان شکست خورد و تیم پرسپولیس هم از امروز کارش را با دیدار برابر دیگر نماینده اصفهان یعنی ذوب آهن آغاز می‌کند.

پرسپولیس و استقلال رقیبان سنتی فوتبال پایتخت در کنار تیم‌هایی همچون سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، فولاد و گل گهر سیرجان با جابجایی بازیکن خود را مسلح کردند تا بتوانند خواست هواداران برای کسب موفقیت در ماراتن لیگ برتر ایران را برآورده کنند.

پرسپولیس که فضای نقل و انتقالاتی را با جذب بازیکنان مطرح همچون علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، سعید صادقی و دانیال اسماعیلی فر آغاز کرد، اما برای جذب مهاجم به چالشی طولانی بر خورد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یک شبه لقب «فلورنتینو پرز» رئیس باشگاه رئال مادرید را بر دوش کشید اما فکرش را هم نمی‌کرد ناگهان با تجمع همان هواداران با رویکردی منتقدگرایانه روبروی ساختمان باشگاه روبرو شود.

رونمایی از پرسپولیس مدل جدید بعد از باخت استقلال مقابل سپاهان

از سوی دیگر یحیی گل محمدی با جابجایی دستیاران سابق خود سراغ گزینه‌های خارجی رفت تا ولسی ننکا، پپه لوسادا و اوسمار وی را او را در مسائل فنی همراهی کنند؛ افرادی جدید که رویکردی متفاوت را در تمرینات پیش فصل پرسپولیس برای آماده سازی هرچه بیشتر سرخپوشان در نظر گرفتند. همین امر سبب شد تا طرفداران پرسپولیس با وجود کمبود گلزن در تیمشان منتظر رخ جدید از تیم محبوب خود باشند.

بدون شک حضور علیرضا بیرانوند پایانی بر دغدغه‌های طرفداران پرسپولیس در چارچوب دروازه این تیم خواهد بود تا دیگر نگران نوسان‌های فراوان حامد لک نباشند.

خط دفاعی پرسپولیس نیز با وجود خداحافظی سیدجلال حسینی و جدایی سعید آقایی و علیرضا ابراهیمی توانست صلابت خود را با جذب گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد مهدی احمدی و دانیال اسماعیلی فر باز پس بگیرد. البته گل محمدی در دیدار نخست نمی‌تواند پورعلی گنجی را به دلیل محرومیت در اختیار داشته باشد. با این حال گولسیانی در کنار علی نعمتی یا فرشاد فرجی شیوه جدید دفاع تیمی پرسپولیس را با حضور اسماعیلی فر در دفاع راست و احمدی در دفاع چپ تشکیل می‌دهند.

ماندن میلاد سرلک و مهدی ترابی، جدایی احسان پهلوان از پرسپولیس را به سایه برد تا جذب نفراتی همچون سروش رفیعی و سعید صادقی و سینا اسدبیگی خیال گل محمدی را برای انتخاب بهترین‌های خط میانی راحت کند.

رونمایی از پرسپولیس مدل جدید بعد از باخت استقلال مقابل سپاهان

تنها دغدغه پرسپولیس به خط حمله معطوف می‌شد که این مورد هم روز گذشته با جذب لوکادیا تا حدی برطرف شده است. پیش از این مهدی عبدی گزینه اصلی گلزنی سرخپوشان بود و پس از او شیرزود تمیروف با اکراه کادر فنی و به دلیل نیامدن مهاجم مطلوب خارجی حضور دارد. حامد پاکدل نیز همچون فصل گذشته با مصدومیت به شروع بازی‌های لیگ برتر رسیده است تا حداقل در نخستین بازی مقابل ذوب آهن حضور نداشته باشد.

باید دید خروجی تفکرات یحیی با دستیاران جدید در نخستین بازی فصل چه سرنوشتی را برای این تیم رقم می‌زند و گل محمدی چگونه از چالش فعلی برای کسب سه امتیاز حساس در دوئل با مهدی تارتار عبور می‌کند.

انتهای پیام/

منبع