حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در شرایط کنونی برخی قوانین مخل کسب و کار به شدت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را رنج می دهد که دولت سیزدهم با همکاری بخش خصوصی مصمم به شناسایی و حذف این قوانین مخل در حوزه کسب و کار است. وی از دستگاه‌های اجرایی […]

حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در شرایط کنونی برخی قوانین مخل کسب و کار به شدت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را رنج می دهد که دولت سیزدهم با همکاری بخش خصوصی مصمم به شناسایی و حذف این قوانین مخل در حوزه کسب و کار است.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در صدور مجوزها و بررسی استعلامات، نزدیکترین همکاری را با سرمایه‌گذاران انجام داده و در این زمینه تسهیل ویژه‌ای ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: نباید سرمایه‌گذار معطل قوانین دست و پاگیر و پیچیده‌ای باشد بلکه ما باید به سرعت فرصت و فضای سرمایه‌گذاری را با حذف قوانین مخل کسب و کار فراهم کنیم تا در کوتاهترین زمان امکان تحقق سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت اشتغال و ارتقای ارزش افزوده فراهم آید.

پیرمؤذن گفت: با هدف شناسایی مقررات مخل کسب و کار در حوزه صنعت و تجارت، کمیته‌ای ویژه تشکیل شده که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی سعی بر این است تا قوانین مزاحم رفع شود.

وی افزود: تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی با همکاری مسئولان استانی به ویژه اقتصاد و دارایی و نهادهای صادرکننده مجوز انجام شده ولی امیدواریم در کنار تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، در ساماندهی این فضای مناسب و قابل ارتقا تلاشی جدی انجام شود.

پیرمؤذن امیدواری بیشتر را در بهبود رتبه استان در ارتقای فضای کسب و کار یادآور شد و خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروز اکثر سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان با آن گرفتار هستند، صدور دیرهنگام مجوزها و پاسخ به استعلام‌ها است که باید در کنار جوابگو بودن به موقع سازمان‌ها و دستگاه‌ها، تأمین اجتماعی و امور مالیاتی نیز شرایط همکاری متقابل بهتری را فراهم کند.

وی به تقویت صادرات غیرنفتی با تاکید بر روان‌سازی امر سرمایه‌گذاری و ارتقای درآمدها در حوزه مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: اتاق بازرگانی نشست‌هایی را در حوزه کسب و کارهای نوین و ارائه نیازمندی های دانشگاهی واحدهای تولیدی در نظر گرفته تا در راستای دانش‌بنیان شدن تولید استان، گام‌های جدی بردارد.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» قطعا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه حمایت‌های لازم انجام می شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل بیان کرد: در کنار تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی، شرایط و زیرساخت‌ها باید با همراهی بخش خصوصی در این حوزه فراهم آید تا صادرات با راه‌اندازی صنایع تبدیلی مجوز به فناوری های نوین انجام شود تا در رقابت با تولیدکنندگان دیگر کشورها بتوانیم بازارهای بیشتری را به دست بگیریم.

وی به پایین بودن سرانه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: برای حمایت و همراهی سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی صنایع تبدیلی نوین و مدرن با استانداردهای جهانی باید موانع تولید و قوانین دست و پاگیر از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: در کنار این امر، انتظار ما این است تا بانک‌های عامل نیز با درک شرایط سخت تولید، حامی و کمک‌کننده تولیدکنندگان باشند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار