شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به آخرین آمار ابتلاء و فوتی ناشی از کرونا در اردبیل اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد وضعیت پایدار و رو به کاهش نسبی در تعداد مبتلایان جدید به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان اردبیل هستیم که […]

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به آخرین آمار ابتلاء و فوتی ناشی از کرونا در اردبیل اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد وضعیت پایدار و رو به کاهش نسبی در تعداد مبتلایان جدید به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان اردبیل هستیم که این شرایط در وضعیت خوش‌بینانه امید برای روزهای آینده را در صورت تداوم رعایت اصول بهداشتی بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت آرام بیماری کرونا در اردبیل ادامه‌دار بوده به طوری که در این مدت ۳۱ بیمار جدید به مجموع بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از کاهش چشمگیر آمار بستری‌های کرونا نسبت به ۲ ماه اخیر خبر داد و افزود: هم‌اکنون با اضافه شدن تعداد جدید مبتلایان به کرونا مجموع بیماران تحت مراقبت در مراکز درمانی استان به ۱۸۱ نفر رسیده است که این تعداد کاهش چشمگیری را نسبت به هفته‌های اخیر و به علی‌التخصیص ۲ ماه اخیر نشان می‌دهد.

حبیب‌زاده گفت: متأسفانه بعد از چند روز بدون فوتی کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته شاهد فوت ۳ نفر دیگر از شهروندان بودیم که ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونا در اردبیل از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم برای کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر کرونا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی آمار کل فوتی‌های کرونا در استان اردبیل را یک هزار و ۸۱۱ نفر عنوان و بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها به این صورت بوده که ۲ نفر از استان اردبیل و یک نفر نیز از شهرستان نمین در برابر وضعیت حاد کرونا تسلیم مرگ شدند.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد بیماران بدحال کرونا در بیمارستان‌های استان ۴۳ نفر بوده که این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت کنترل و درمان هستند.

حبیب‌زاده افزود: هم اکنون شهرستانهای اردبیل و خلخال در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونا و شهرستانهای پارس آباد، مشگین‌شهر، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد یا کم‌خطر این بیماری قرار دارند.

وی ضمن توصیه به مردم استان برای رعایت موارد کنترلی و پروتکل‌های بهداشتی یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نبود کنترل ویژه در این زمینه در روزهای آتی شاهد اوج‌گیری کرونا در استان خواهیم بود که امید داریم در روزهای شلوغ انتخاباتی مردم با عنایت به انتقال و شیوع سریع کرونا در حضور در اماکن شلوغ و پرتردد جانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع