قاسم محمدی در گفت‌و گو با به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از بازار، اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به کاشت چغندر قند اختصاص یافته که پیش‌بینی می کنیم ۹۰ هزار تن محصول چغندر در سال زراعی جاری از این اراضی برداشت شود. […]

قاسم محمدی در گفت‌و گو با به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از بازار، اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به کاشت چغندر قند اختصاص یافته که پیش‌بینی می کنیم ۹۰ هزار تن محصول چغندر در سال زراعی جاری از این اراضی برداشت شود.

وی با بیان اینکه چغندر قند بهاره منطقه مغان از عیار بالای ۱۳ برخوردار است، تصریح کرد: ‌تا آخر آبان ماه کار خرید چغندر قند انجام شده و عملیات استحصال نیز در دو، سه ماه آینده ادامه پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ۴۰ درصد مزارع کشت چغندر قند به روش نوین آبیاری می شود و امیدواریم علاوه بر خرید چغندر قند استان، از سایر مناطق استان نیز خریدی را داشته باشیم تا مواد اولیه کارخانه تأمین شود.

محمدی افزود: این کارخانه برای تولید پنج هزار تن محصول در ۲۴ ساعت طراحی شده و بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه است.

وی مراحل تولید را متنوع اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر تولید شکر فله‌ای، شاهد راه‌اندازی خط تولید واحد بسته‌بندی شکر در قالب خانوارهای ایرانی هستیم تا محصولات متنوع را با برند مغانه وارد بازار کنیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تاکنون در چهار روز اخیر ۵۰۰ تن شکر استحصال شده و تا آخر بهره‌برداری از کارخانه قند مغان، ۱۵ هزار تن شکر تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی اضافه کرد: ما سعی کردیم علاوه بر تأمین نیاز کارخانه‌های مختلف به شکل شکر فله‌ای، در بسته‌بندی های خانوارهای ایرانی نیز شکر مورد نیاز را تأمین کنیم تا کام هموطنانمان شیرین شود.

محمدی از ارائه بسته‌های تشویقی برای چغندرکاران سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: در کنار کشت پاییزه به شکل نشایی، سعی ما بر این است تا به ازای خرید تضمینی محصول هر کیلو دو هزار و ۵۰۰ ریال نیز هزینه حمل برای تولیدکنندگان پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: ما آمادگی داریم تا چغندر قند مورد نیاز کارخانه را از استان‌های مختلف خریداری کرده و نسبت به تأمین مواد اولیه این کارخانه اقدام لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار