به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در سخنانی اظهار داشت: روسیه آماده مذاکره با اوکراین است مشروط بر اینکه کی یف بی طرف باشد و با استقرار تجهیزات ناتو در خاک کشورش مخالفت کند. وی با اعلام این خبر افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مدت زمان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در سخنانی اظهار داشت: روسیه آماده مذاکره با اوکراین است مشروط بر اینکه کی یف بی طرف باشد و با استقرار تجهیزات ناتو در خاک کشورش مخالفت کند.

وی با اعلام این خبر افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مدت زمان عملیات نظامی در اوکراین را طبق اهداف خود مشخص خواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره احتمال از بین رفتن کامل ارتش اوکراین گفت: هدف خنثی سازی و از بین بردن توانمندی های نظامی کی یف است زیرا اوکراین تهدیدی برای امنیت ملی ما به شمار می رود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز دستور داد که نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی به شهرهای اوکراین در دستور کار نیست.

پوتین گفته است این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

انتهای پیام/

منبع