ژنرال صهیونیست گفت: در جنگ آتی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ موشک به جبهه داخلی ما در روز شلیک خواهد شد. هزاران موشک برای هفته های متوالی به سوی ما شلیک خواهد شد و سامانه های رهگیر ارتش را فلج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آذرمغان به نقل از رای الیوم، اسحاق بریک از ژنرالهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه موشکی ارتش این رژیم توان واکنش به هزاران موشکی که روزانه در جنگ آتی به سوی این رژیم شلیک خواهد شد را ندارد.

وی با اشاره به ناکامی رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک شلیک شده از سوی سوریه و رسیدن آن به عمق فلسطین اشغالی، گفت: ارتش ما موشک مناسبی را برای رهگیری موشک سوری شلیک نکرد. ارتش ما غافلگیر شد و آماده برخورد با این موشک نبود و این در شرایطی است که سامانه دفاع هوایی اسرائیل باید بسیار هوشیارتر می بود ژنرال صهیونیست: ارتش ما موشک مناسبی را برای رهگیری موشک سوری شلیک نکرد. ارتش ما غافلگیر شد و آماده برخورد با این موشک نبود و این در شرایطی است که سامانه دفاع هوایی اسرائیل باید بسیار هوشیارتر می بود.

این ژنرال صهیونیست در ادامه اذعان کرد: در جنگ آتی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ موشک به جبهه داخلی ما در روز شلیک خواهد شد. هزاران موشک برای هفته های متوالی به سوی ما شلیک خواهد شد و سامانه های رهگیر ارتش را فلج خواهد کرد.

وی افزود: موشک های ضد موشک و نیز موشک‌های زمین به زمین برای مدت بسیار کوتاهی می‌توانند مصونیت ایجاد کند که این از چند روز فراتر نمی‌رود و آن‌هم برای اهداف حساس مانند نیروگاههای انرژی، تاسیسات آب شیرین کن، پایگاه‌های هوایی، … و نه مناطق مسکونی.

ژنرال صهیونیست اذعان کرد: حتی اگر سامانه دفاعی ارتش موفق به رهگیری شماری از موشک‌ها شود این به مثابه قطره در مقابل اقیانوس در برابر هزاران موشکی که روزانه به اسرائیل شلیک خواهد شد، خواهد بود و زیان‌های هنگفتی به زیرساختهای ما وارد خواهد شد به ویژه که ما در برابر موشک‌های زمین به زمینی قرار داریم که بسیاری از آنها دقیق هستند و از مسافتی نزدیک شلیک می‌شود که مفهومش این است که ارتش ما آماده این جنگ نیست.

وی ضمن به سخره گرفتن مواضع مقامات این رژیم دربار موشک سوری شلیک شده به نزدیکی فرودگاه دیمونا، اعلام کرد: جنگ آتی اگر شعله ور شود برای ما فاجعه بار خواهد بود.

این درحالی است که چندی قبل هم، یوسی لانگوتسکی ژنرال صهیونیست اذعان کرد: تهدید موشکی تهدیدی واقعی و فاجعه بار برای اسرائیل است و باید راهکاری برای آن اندیشیده شود زیرا شرایط سخت قبلی نشان داد که سامانه گنبد آهنین کارآیی لازم را ندارد.

وی اعلام کرد: اسرائیل نباید به یک سیستم دفاعی موثر متکی به فناوری موشک رهگیر برای مقابله با تهدیدات موشکی تکیه کند به ویژه که تهدیدات موشکی در جنگ آتی زیان سنگینی به جبهه داخلی و تاسیسات راهبردی وارد می‌کند.

این ژنرال صهیونیست گفت: گنبد آهنین فقط یک پاسخ کوتاه مدت با مقادیر محدود است.

لانگوتسکی با اشاره به اشکالات فراوان گنبد آهنین از ناکارآمد بودن آن در برابر موشک‌هایی با برد کوتاه و نیز موشک‌های بالستیک میان برد و دوربرد خبر داد و اذعان کرد که این سامانه توان رهگیری موشک‌های دقیق را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به هزینه هر موشکی که از گنبد آهنین برای رهگیری شلیک می‌شود آن‌را بیش از صد هزار دلار دانست و گفت: احیاناً دو موشک برای رهگیری هر موشک فلسطینی شلیک می‌شود و این نیاز به ذخایر کافی از موشک‌های رهگیر برای گنبد آهنین است.

این ژنرال صهیونیست با اشاره به اینکه تهدیدات موشک زیاد، نیازمند میلیاردها دلار برای تامین موشک‌های رهگیر گنبد آهنین است از عدم توانایی ارتش این رژیم در زمینه تامین این موشک‌ها سخن گفت این ژنرال صهیونیست با اشاره به اینکه تهدیدات موشک زیاد، نیازمند میلیاردها دلار برای تامین موشک‌های رهگیر گنبد آهنین است از عدم توانایی ارتش این رژیم در زمینه تامین این موشک‌ها سخن گفتو اینکه در صورت نبرد سخت برای یک دوره زمانی مشخص این موشک‌ها کفایت می‌کند و تولید موشک‌های جدید هم نیاز به برهه زمانی طولانی دارد و اینکه این رژیم توان حمایت از خود را در آن صورت نخواهد داشت.

ژنرال صهیونیست در ادامه اذعان کرد: جنگ‌های اسرائیل در غزه در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ و نیز جنگ سال ۲۰۱۴، شاهد ناکامی در مقابله با موشک‌های فلسطینی بود. ما تاوان سنگین دادیم و در آینده هم تاوان زیادی خواهیم داد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد که سامانه گنبد آهنین توان مقابله با موشک‌ها و حفظ این رژیم را در مقابل دهها هزار موشکی که از جبهه‌های مختلف در جنگ آتی شلیک خواهد شد، ندارد و گواه آن‌را هم شکنندگی این سامانه در دفع موشک‌های نه چندان پیشرفته فلسطینی دانست.

انتهای پیام/