رئیس اداره منابع آب گرمی گفت: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و لایروبی رودخانه مرزی بالهارود از محل اعتبارات متمرکز مدیریت بحران در نظر گرفته شده که در اولویت اول ساماندهی بازه مهدیخانلو در شهرستان گرمی اجرایی می شود.

به گزارش آذرمغان، رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی در خصوص اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های دولتی در بخش موران شهرستان گرمی گفت: با پیگیری های شرکت آب منطقه ای اردبیل مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و لایروبی رودخانه مرزی بالهارود از محل اعتبارات متمرکز مدیریت بحران در نظر گرفته شده که در اولویت اول ساماندهی بازه مهدیخانلو در شهرستان گرمی اجرایی می شود.
مهندس رضا بدرزاده با اشاره به مطالعات آب های سطحی رودخانه های حوضه آبریز بالهارود گفت: بر اساس اصلاحیه بند(ب) ماده ۳۵ قانون ششم توسعه، احداث سدهای کوچک معیشتی و استخرهای پمپاژ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای اردبیل آمادگی دارد در صورت درخواست ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، ضمن صدور مجوزهای لازم برای احداث سدهای معیشتی و استخرهای ذخیره آب، نتایج مطالعات صورت گرفته چندین ساله مشاورین این اداره را برای بهره برداری لازم در اختیار آنان قرار دهد .

مهندس بدرزاده در خصوص مطالعات سایر روشهای تامین آب در ساختگاه سد کلاسر نیز اظهار داشت: مطالعات ژئوتکنیک و نقشه برداری این پروژه با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در یک ماهه اخیر توسط مهندسین مشاور طرف قرار داد شرکت آب منطقه ای اردبیل انجام گرفته است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت منابع آب در منطقه تصریح کرد: منابع آب موجود در سطح شهرستان گرمی بصورت سطحی است و با برنامه ریزی لازم باید از این منابع بهترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به برنامه های نظارتی اداره منابع آب گرمی در سطح شهرستان عنوان کرد: اداره منابع آب شهرستان گرمی با بکارگیری اکیپ های گشت و نظارت، همه روزه منابع آبهای سطحی و زیرزمینی از جمله وضعیت رودخانه ها را مورد پایش قرار می دهد.

مهندس بدرزاده منابع آب منطقه را محدود عنوان کرد و گفت: باید در استفاده از این منابع محدود در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی برنامه ریزی داشته باشیم و با رعایت الگوی مصرف از هدررفت آن جلوگیری نماییم تا نسل های آینده نیز از این نعمت خدادادی محروم نمانند.

انتهای پیام/