به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حمید فضایلی عصر یکشنبه در جلسه ساماندهی رودخانه‌های اردبیل اظهار کرد: رودخانه‌های اردبیل در سال‌جاری هم به لحاظ لایروبی و هم به لحاظ اخذ سند مالکیت ساماندهی می‌شود. وی تصریح کرد: در مرحله اول برای ۲۴۸ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های این شهرستان سند مالکیت تک برگی اخذ شده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حمید فضایلی عصر یکشنبه در جلسه ساماندهی رودخانه‌های اردبیل اظهار کرد: رودخانه‌های اردبیل در سال‌جاری هم به لحاظ لایروبی و هم به لحاظ اخذ سند مالکیت ساماندهی می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله اول برای ۲۴۸ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های این شهرستان سند مالکیت تک برگی اخذ شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری‌های مستمر کارشناسان حقوقی و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل اردبیل، برای رودخانه‌های قوری‌چای و قره‌سو به طول ۴۰ کیلومتر و مساحت ۲۴۸ هکتار سند مالکیت تک برگی اخذ شده است.

فضایلی افزود: با توجه به اینکه اخذ سند مالکیت برای رودخانه‌ها گام مهمی در حفاظت و صیانت از آن خواهد بود، اخذ سند تک برگی برای سایر رودخانه‌های شهرستان هم از برنامه‌های جدی و اولویت‌دار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: لایروبی بخش قابل توجهی از رودخانه‌های شهرستان اردبیل نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار آب منطقه‌ای است که در سال‌جاری اجرا خواهد شد.

فضایلی با اشاره به ساماندهی رودخانه بالیقلو اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۰ کیلومتر از رودخانه بالیقلوچای در داخل محدوده شهری اردبیل واقع شده، باید شهرداری اردبیل موضوع تنظیف و لایروبی این رودخانه را در محدوده شهری به صورت مستمر در دستور کار قرار دهد.

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل لازمه هدایت آب‌های سطحی و اضافی به خارج از شهر را یادآور شد و بیان کرد: برای هدایت آب‌های سطحی و اضافی موجود در داخل شهر باید شهرداری‌ها اقدامات مناسبی انجام دهند تا در این باره مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

انتهای پیام/

منبع