به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی عصر شنبه در «نشست هم اندیشی مبلغین گفتمان ساز» که در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، در سخنانی قداست و اهمیت روحانیت را فراتر از تمام مسئولیت‌های برشمرد و اظهار کرد: بنده به‌عنوان نماینده مجلس، همواره در لباس روحانیون وظیفه طلبگی خود […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی عصر شنبه در «نشست هم اندیشی مبلغین گفتمان ساز» که در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، در سخنانی قداست و اهمیت روحانیت را فراتر از تمام مسئولیت‌های برشمرد و اظهار کرد: بنده به‌عنوان نماینده مجلس، همواره در لباس روحانیون وظیفه طلبگی خود را حفظ کرده و به جایگاه مقدس تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی احترام قائل هستم.

وی با تسلیت شهادت روحانیون جهادی در حرم مطهر رضوی، دسیسه دشمن در مقابله با نظام اسلامی را فراتر از هر زمان دیگر برشمرد و گفت: دشمن در عصر کنونی با تمام توان در مقابل اسلام ایستاده و از گسترش دین و تعالیم ناب محمدی هراس داشته و در پی مخالفت و دشمنی با منادیان حق و حقیقت است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی وظیفه روحانیون در خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمن را مهم و تأثیر گذار عنوان کرد و گفت: در دولت کنونی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دولت هماهنگی مناسبی با هم داشته و نیروهای انقلاب و کارآمد با همکاری مروجین دینی می‌توانند در حفظ و حراست از ارزش‌های ایرانی، اسلامی گام‌های مؤثری بردارند که نقش روحانیون و طلاب در آگاه سازی اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان بسیار خطیر و حائز اهمیت است.

روحانیون ورود جدی و مستمر به مدارس داشته باشند

حجت‌الاسلام موسوی بر ورود جدی روحانیون و مربیان قرآن به مدارس تاکید کرد و گفت: بحث تربیتی دانش آموزان زمینه ساز جامعه متمدن و آرمان گرا، مطابق با اصول و موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق این امر باید از افراد متخصص در امور تربیتی و دینی بهره برد که روحانیون و مربیان قرآن توانمند بهترین ظرفیت برای تربیت صحیح نسل جوان و نوجوان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری، ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل تدابیر مناسبی در مجلس شورای اسلامی در زمینه جذب مربیان قرآن به مدارس اندیشه شده که در حال پیگیری برای تحقق این امر هستیم.

«جهاد تبیین» عامل تحقق تبلیغ گفتمان ساز در جامعه

در این نشست مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز با تقدیر از حضور نماینده مجلس در جمع روحانیون فعال، به مسئله جهاد تبیین به‌عنوان ضرورت مهم تبلیغ و روشنگری اشاره کرد و افزود: باید همگان در تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص «تبیین» فعالانه عمل کرده و به بصیرت افزایی در بین نسل جوان بپردازیم.

وی علما و روحانیون را در خدمت مردم و مسئولان در بحران‌های مختلف جامعه معرفی کرد و گفت: در ایام کرونا روحانیون جهادی در امر تغسیل اموات کرونایی، کمک به کادر درمان و پرستاری از بیماران نیازمند، تهیه بسته‌های معیشتی و جذب خیرین اقدامات بسیار مؤثری انجام داده و همواره در کنار مردم هستند.

روحانیون ورود جدی و مستمر به مدارس داشته باشند

حجت‌الاسلام جعفرزاده توجه به مسئله جمعیت و فرزندآوری را مهم‌ترین اولویت فرهنگ سازی در جوان سازی جمعیت کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه زنگ خطر کاهش فرزندآوری و روند پیری جمعیت در کشور به صدا در آمده و بسیاری از مشکلات را به خود به همراه می‌آورد که در این میان تبلیغ و بیان اهمیت ازدیاد نسل باید از تریبون منابر توسط روحانیون ارائه شود تا به یک فرهنگ عمومی و اجرایی در کشور تبدیل شود تا با بحران مقابله شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل از اعزام ۵۰ روحانی به مدارس توسط این اداره کل خبر داد و گفت: اکنون روحانیون مجرب و مسلط به روانشناسی نسل جوان به تعداد ۵۰ نفر از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مدارس اعزام شدند که علاوه بر آن از سوی حوزه علمیه و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز طلاب جوان و متعهد در دیگر مدارس استان به تربیت دینی دانش آموزان می‌پردازند.

بودجه فرهنگی و دینی باید در اولویت بودجه ریزی سالانه باشد

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به اهمیت فرهنگی دینی در پیشرفت همه جانبه کشور گفت: نمایندگان مجلس باید در بودجه ریزی سالانه، توجه ویژه ای به بودجه فرهنگی و دینی داشته باشند چرا که دشمن برای تهاجم فرهنگی و تغییر ذائقه فکری و هویتی جوانان کشور ما از تمام توان خود بهره می‌برد تا از این طریق در سلب اراده و انگیزه آنان تلاش کنند لذا به هر میزان در اعتبارات فرهنگی و فعالیت‌های تبلیغی فعال باشیم به همان میان در خنثی سازی توطئه دشمنان نیز موفق خواهیم بود.

روحانیون ورود جدی و مستمر به مدارس داشته باشند

وی در ادامه به مسئله بیمه طلاب اشاره کرد و گفت: کاهش سن بیمه طلاب از ۲۴ سال به ۱۸ سالگی از مطالبات به حق طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه است که امید است با تصویب مجلس شورای اسلامی این مشکل حل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در ادامه هر یک از روحانیون فعال حاضر در جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی در جامعه پرداخته و خواستار افزایش بودجه و اعتبار برای امور فرهنگی و دینی شدند.

انتهای پیام/

منبع