به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام حمید بهاری بعد از ظهر دوشنبه در نشست بررسی راه‌های جذب اکثریت مردم به پای صندوق‌های رأی که در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اصل حضور و شرکت حداکثری مردم در انتخابات یک ضرورت دارای اهمیت اجتماعی و سیاسی برای ساخت ایران قوی در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام حمید بهاری بعد از ظهر دوشنبه در نشست بررسی راه‌های جذب اکثریت مردم به پای صندوق‌های رأی که در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اصل حضور و شرکت حداکثری مردم در انتخابات یک ضرورت دارای اهمیت اجتماعی و سیاسی برای ساخت ایران قوی در سطح جهان است.

وی به نقش علما، نخبگان و دلسوزان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و فرهنگی در تبیین این حضور اشاره و اضافه کرد: این افراد به همراه روحانیون و طلاب نقش اساسی در معرفی ابعاد مختلف انتخابات و تبیین اهمیت نقش مشارکت حماسی مردم در این رخداد سیاسی و اجتماعی دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی تصریح کرد: دشمنان این نظام حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را رصد و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند و حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی جلوی بسیاری از تهدیدها و تطمیع‌های دشمنان را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام بهاری با اشاره به اینکه دشمنان به همین دلیل با استفاده از شیوه‌ای گوناگون در صدد کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رأی هستند، گفت: انتخابات تنها محلی نیست که دشمنان سعی در کمرنگ کردن حضور مردم هستند بلکه در پی کاهش این حضور در راهپیمایی‌های مختلف و مراسم‌های ملی مذهبی دیگر مانند راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و غیره هستند. به همین خاطر در این روزها از زبان افراد مختلف و رسانه‌های گوناگون خود این جمله را ترویج می‌کنند که «مردم برای اعتراض به وضع موجود در انتخابات شرکت نکنید».

وی خاطر نشان کرد: برای داشتن کشوری آباد و تغییر سیاست‌ها باید در انتخابات شرکت کرد و به فرد اصلح رأی داد و در نتیجه پیامی که از حضور یافتن افراد در انتخابات می‌رسد این است که آنان نسبت به سرنوشت خود، خانواده و کشوری که در آن زندگی می‌کنند بی تفاوت نیستند بلکه حساسیت داشته و دغدغه دارند.

روحانیون در امیدآفرینی برای حضور در انتخابات نقش محوری دارند

این مسئول با بیان اینکه همه علمای متعهد و انقلابی باید طبق توصیه‌های مقام معظم رهبری، مأموریت ملی و انقلابی خود را در تبیین اهمیت انتخابات برای برگزاری باشکوه آن انجام دهد، گفت: همه در قبال این موضوع مهم مسؤولیت دارند و بدون شک انتخابات بر همه شئون زندگی مردم اثرگذار است و جنبه اقتصادی که امروزه بسیاری از افراد به آن نقد دارند تنها یکی از شئون آن محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام بهاری اشاره کرد: در اینجا ضرورت انتخاب اصلح در انتخابات برای مردم بیشتر ملموس می‌شود زیرا به طور مستقیم و غیر مستقیم بر زندگی فرد اعضای جامعه تأثیرگذار است، اگر گزینه ضعیف، نامناسب و بدون اعتقاد به توان نیروهای داخلی کشور رأی بیاورد نه تنها شرایط معیشتی و اقتصادی بهتر نمی‌شود چه بسا به سمت بدتر شدن پیش برود.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی دست دشمن است و بهترین خدمت به خودی، افزایش بصیرت است، افزود: در اینجا نقش علما و طلاب در راستای انجام وظایف علمی و انقلابی و زمینه سازی برای حضور گسترده مردم و انتخاب اصلح در انتخابات امسال بسیار واضح است.

اتکا به وصیت‌نامه امام راحل و تأسی از آن بهترین رهنمود است

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه امروز در فقدان حضرت امام (ره)، بهترین کار خواندن وصیت نامه ایشان است، به خواندن بخشی از وصیت نامه امام (ره) پرداخت و گفت: امام در قسمتی از وصیت نامه خود می‌گوید: «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس جمهور، چه انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات مجلس خبرگان برای تعیین رهبر، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود.»

حجت‌الاسلام بهاری ادامه داد: همچنین امام در صفحه‌ای دیگر از وصیت نامه اشاره کرده است «مردم توجه داشته باشند که رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند. نه از سرمایه‌داران و زمین خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.»

روحانیون در امیدآفرینی برای حضور در انتخابات نقش محوری دارند

وی با بیان اینکه بهترین کار برای مردم عمل به وصیت امام و ترویج آن است، عنوان کرد: مهم این است که ما امروز تصمیم بگیریم که مروج وصیت امام باشیم و دیگران را هم به پای صندوق‌های رأی بیاوریم. در قدم بعدی تبیین ویژگی‌ها ملاک‌ها و معیارهای اصلح شامل: ایمان، شجاعت، مدیریت داشتن، اهل کار جهادی بودن، ایمان و اعتقاد داشتن به توان داخلی و نیروهای داخلی کشور، زاویه نداشتن با رهبری نظام، ساده زیستی، پاکدست بودن و با انگیزه بودن به مردم است و با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری ایران قوی را مطرح کردند که چنین ایرانی با پشتوانه مردمی و انتخاب فرد پرتوان، انقلابی و اصلح ساخته می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب و ایران، همه امکانات مالی، رسانه‌ای و سیاسی خود را به کار گرفته تا مردم را از نظام جدا و به انتخابات و دستگاه برگزار کننده آن بدبین کنند اما ملت در روز ۲۸ خرداد با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامی اثبات و با نمایش قدرت عظیم خود، دشمن را بار دیگر شکست خورده و مأیوس خواهد ساخت.

انتهای پیام/

منبع