مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روحانیون در ماه رمضان برنامه‌های عقیدتی در ارتقای سطح اندیشه و تحلیل دینی مردم اجرا کنند.

به گزارش آذرمغان، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه روحانیون شهرستان پارس آباد و اصلاندوز، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان بر ضرورت بهره مندی از فرصت‌های تبلیغی این ماه تاکید کرد و گفت: علمای دینی به عنوان مرجع دینی مردم همواره باید خود را به سلاح علم و عمل مجهز کرده و با روش‌های نوین تبلیغی به ارائه آموزه‌های دینی در جامعه بپردازند.

وی مهم‌ترین خصوصیت روحانی موفق را تلاش برای ارتقای ذائقه علمی مردم عنوان کرد و افزود: روحانیون بایستی با مطالعه دقیق، جدی و عالمانه مخاطبان را برهانی، یقینی و متفقه در اندیشه دینی تربیت کنند چون این امر باعث تغییر صحیح، ارتقا و تقویت ذائقه علمی مردم خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، استفاده از منابع معتبر در جلسات تبلیغی را بن مایه اصلی در تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: سوق دادن مردم از شک به یقین، با بهره مندی از منابع معتبر از جمله کتب بحارالانوار، اصول کافی و نهج البلاغه به عنوان مراجع اصیل در تأمین محتوای دینی میسر می‌شود که روحانیون و صاحبان فکر و اندیشه همواره باید از این مراجع در بیان تعالیم دینی استفاده کنند و تنها به فضای مجازی و پایگاه‌های اینترنتی بسنده نکنند چرا که فضای مجازی علی رغم فوایدی که دارد، انسان را از تقفه عالمانه باز می‌دارد.

حجت الاسلام جعفرزاده تقویت وفاق و همدلی در بین مردم را مهم‌ترین وظیفه روحانیون معرفی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تاکید دارند که هر حنجره‌ای که برای تفرقه به صدا درآید حنجره شیطانی است، لذا در این برهه از زمان که تهاجم فرهنگی دشمن اعتقادات مردم را نشانه گرفته و الفت بین قلوب را کمرنگ کرده، روحانیون و علما باید دو تیرگی، افتراق و شکاف در جامعه را تبدیل به وفاق و همدلی کرد و همواره در اتحاد و همبستگی مردم خالصانه و صادقانه تلاش کنند.

وی با انتقاد از تصمیمات مسئولین دولت برای لغو مراسمات مذهبی در ماه رمضان، این عمل را به دور از اخلاق مداری و صفات مومنانه دانست و گفت: ایمان جمعی و عبادات عمومی مردم در مساجد همواره عامل هراس دشمن در پیشبرد اهداف ضد فرهنگی بوده و با هر ابزار و ترفندی در صدد کمرنگ کردن مراسم دینی و اعمال عبادی در جامعه هستند لذا بایستی در تصمیم گیری ستاد کرونا، مطالبه بحق مردم مؤمن و متدین جامعه نیز لحاظ شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم در مساجد اجرا شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، راه اندازی پایگاه‌های مشاوره دینی و اجتماعی با مسئولیت روحانیون را ضروری دانست و گفت: مردم در بسیاری از موارد نیاز به همدلی و همراهی و مراجعه به مراکزی مطمئن جهت بیان مشکلات خود هستند و با تجارب به دست آمده، روحانیون امین ترین و عالم ترین مشاوران در زمینه‌های دینی و اجتماعی بوده که بایستی پایگاه‌های مشاوره با مسئولیت روحانیون در شهرستان‌ها توسعه یابد.

حجت الاسلام جعفرزاده ترویج فرهنگ قرآنی را سرفصل اصلی برنامه‌های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: قرائت، تفسیر و بیان مفاهیم قرآن باید در تمام محافل اجرا شود و نیز جلسات ختم قرآن هم در مساجد و هم در قالب پویش‌های مردمی در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

وی مناطق آسیب پذیر را از اصلی ترین مراکز هدف تبلیغ برشمرد و گفت: روحانیون باید تبلیغ خود را از اماکنی که از لحاظ اخلاقی و اجتماعی دچار گمراهی و ضلالت هستند، آغاز کرده و با سعه صدر به هدایت و تبلیغ بپردازد چرا که این نوع تبلیغ مفید بوده و از اثرگذاری بالایی برخوردار خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، مهم‌ترین برنامه‌های ماه رمضان را ارائه مصادیق اسلامی در جامعه عنوان کرد و گفت: راه اندازی پویش‌های فرهنگی، پویش حجاب و عفاف و حیا، معرفی مصادیق اسلامی و توجه جدی به بانوان نمونه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، حجاب و عفاف و فعالان فرهنگی و قرآنی در کنار فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده در پایان تشکیل هیئت اندیشه ورز در شهرستان پارس آباد را مهم‌ترین ضرورت فرهنگی این شهرستان عنوان کرده و خواستار عضویت تمامی فعالان فرهنگی و دینی با بهره مندی از شبکه سازی تبلیغی و ارتباط قوی و مستمر اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه با روحانیون در این هیئت شد.

انتهای پیام/