به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل اظهار کرد: روابط عمومی‌ها به عنوان معماران افکار عمومی نقش اصلی را در همراهی و یاری‌رسانی دولت‌ها دارند و در شرایط کنونی جامعه هر قلم و قدم روابط عمومی‌ها می‌تواند از بار روانی موجود در جامعه بکاهد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل اظهار کرد: روابط عمومی‌ها به عنوان معماران افکار عمومی نقش اصلی را در همراهی و یاری‌رسانی دولت‌ها دارند و در شرایط کنونی جامعه هر قلم و قدم روابط عمومی‌ها می‌تواند از بار روانی موجود در جامعه بکاهد.

وی نقش تأثیرگذار روابط عمومی‌ها را در قلب و ذهن جامعه یادآور شد و تصریح کرد: تصویرسازی اذهان مردم به عهده روابط عمومی‌هاست و زمینه تحقق اهداف و آرمان‌هایی که دولت در کشور به دنبال آن است به دست روابط عمومی‌ها اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: روابط عمومی‌ها باید به این باور برسند که جنگ جهانی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد و گرچه از جنگ‌های سخت و ویرانی‌های فیزیکی عبور کرده‌ایم اما ما همچنان در جریان جنگ‌های نرم قرار داریم که مستقیماً با روح و روان و اذهان جامعه سر و کار دارند.

قاسمیان افزود: در این راستا هر قدر روابط عمومی‌ها دارای ذهن خلاق و مطالعه باشند در ارائه گزارش نیز قوی‌تر عمل کرده و ابزار مهم خنثی‌سازی توطئه‌های روانی دشمنان را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی فعال در تصمیم‌سازی‌ها نیز نقش دارد، خاطرنشان کرد: بازخوردگیری و گزارش بازخورد، فعال نگه داشتن مدیر و دستگاه اجرایی و کشف خلأهای سیستم از ویژگی‌های اصلی روابط عمومی فعال است که نباید از آن غفلت شود.

قاسمیان به شرایط فعلی اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور با بحران اقتصادی مواجه است و در مسیر یک جراحی بزرگ اقتصادی قرار گرفته امیدآفرینی و اعتمادسازی از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست که باید در دستگاه‌های اجرایی ساری و جاری باشد.

وی استخدام کلمات نادرست در اطلاع‌رسانی را آب در آسیاب دشمن ریختن اعلام کرد و گفت: کشور در حال حاضر نیاز به امیدآفرینی دارد و اندک التهاب‌آفرینی می‌تواند جو جامعه را به نفع دشمن تغییر دهد.

قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای در کشور به نفع تلطیف فضا استفاده شده و روابط عمومی‌ها به عنوان بازوان اصلی اطلاع‌رسانی در کشور باید نقش اصلی و اساسی خود را در این زمینه ایفا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: حل بیماری‌های اقتصادی کشور در وهله اول نیازمند شجاعت دولت و در وهله بعدی نیازمند پشتیبانی و حمایت مردمی است و در این میان هر کس هر اختلافی با دولت دارد باید کنار گذشته و در این جراحی بزرگ اقتصادی در کنار مسئولان باشد.

وی ایجاد یک‌دلی و یک‌صدایی در کشور را وظیفه اصلی روابط عمومی‌های آگاه دانست و اظهار کرد: وضعیت فعلی کشور شوخی‌بردار نیست و هر کلمه‌ای که تولید می‌شود، می‌تواند به نفع و یا ضرر کشور باشد و در این بین آگاهی روابط عمومی‌ها در کاستن از بار روانی کشور بسیار مهم است.

قاسمیان نمونه این التهاب روانی را در تأمین نان اعلام کرد و افزود: با وجودی که در کشور هیچ‌گونه کمبود آرد و نان وجود ندارد اما از هفته گذشته جو روانی ایجاد شده در کشور سبب شده تا مردم به تکاپوی واهی برای تهیه نان بیفتند.

وی تصریح کرد: ارائه اطلاعات و تحلیل روشن، دقیق و شفاف به مردم در زمینه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قطعاً با استقبال مردم مواجه شده و سبب موفقیت طرح می‌شود.

قاسمیان در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ یک از نخبگان اقتصادی آگاه کشور مخالف این طرح نیستند و همه اضلاع نظام، نخبگان و اقتصاددانان برای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و جراحی اقتصادی اتفاق نظر دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از فعالان رسانه‌ها، نخبگان، روحانیون، اساتید، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه خواست در راستای تحقق برنامه‌های مهم اقتصادی دولت و همراه‌سازی افکار عمومی با این برنامه‌ها به جهاد تبیین بپردازند و روشنگری کنند.

انتهای پیام/

منبع