به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با جمعی از مسئولان استانی به مناسبت آغاز سال جدید ضمن گرامی داشت ورود به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ما را به ضیافت خود پذیرفت و مهمان خود قرار داد نه تنها به ضیافت الهی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با جمعی از مسئولان استانی به مناسبت آغاز سال جدید ضمن گرامی داشت ورود به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ما را به ضیافت خود پذیرفت و مهمان خود قرار داد نه تنها به ضیافت الهی دعوت شده ایم بلکه اهل کرامت هم قرار گرفته ایم ذره کجا و ذات لا یتناهی کجا؟ عقل انسان از این همه اهتمام و تکریم خداوند متعال به انسان حیران است.

وی ادامه داد: امیدوارم ماه پر برکتی داشته باشیم و توشه خوبی برای به روز رسانی خود در این ضیافت فراهم کنیم خداوند می‌فرمایید هیچ کسی را از دنیا خارج نمی‌کنم مگر اینکه می‌خواهم به او رحم کنم ماه رمضان یک فرصت بسیار سهل الهی برای جمع آوری توشه است یک آیه برابر ختم یک قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه اکرام است، گفت: رمضان مانند یک دریا است که نعمت‌های مختلفی در آن وجود دارد یک نعمت ظهور کلمه “رب” است رمضان مدرسه تربیتی الهی است یک مدیر دراین ماه گرسنه می‌ماند تا شب هنگام موقع خوابیدن حال گرسنگان را درک کند تا در نتیجه در کار خودش بی مسئولیت نباشد. ماه رمضان برای ساختن انسان‌های بزرگ با عواطف بزرگ و احساس‌های انسانی است.

رمضان مدرسه تربیت الهی/کرامت ارباب رجوع در ادارات حفظ شود

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: علامه طباطبایی می‌فرماید برکت ماه رمضان به یک باره نازل نمی‌شود بلکه این برکات در طول سال و تدریجاً نازل می‌شود. اگر بعد از ماه رمضان صیانت داشتید رمضان را درک کرده اید به طوری که بعد از ماه رمضان بترسید به ارباب رجوع بگویید که برو فردا بیا یا خدای نکرده تمنای دیگری داشته باشید یا به او تندی کنید.

وی مسئولان استانی را به کار جهادی سفارش کرد و گفت: سفارشم به عزیزان این است که ما در برهه خاص کشور قرار گرفته ایم و کار کردن به صورت وظیفه کفاف نمی‌دهد بخش بزرگ کار ما باید تبرعی باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از گزارش استاندار اردبیل تشکر می‌کنم این گزارش نشان داد که وی و تیم مسئول‌شان همه جانبه و جامع الاطراف به برنامه ریزی و کار کردن وارد شده اند طبیعی است که برای آن برنامه‌ها مدیران مخصوصی لازم است و کار صرفاً وظیفه‌ای جواب نمی‌دهد و ما مسئولین برای گذر از این برهه مسئولیت سنگینی بر دوش داریم.

آیت‌الله عاملی همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ جهانی تمام شد از ترکیه جمعیت قابل توجهی به آلمان که مردان خود را ازدست داده بود رفتند دولت ترکیه گفت بروید علم و صنعت یاد بگیرید و دوباره این دانش‌ها را بازگردانید الان در کشور ما نخبه‌های علمی بعد از مهاجرت چقدر در فکر این هستند که بعد از مهاجرت غیرت ملی داشته باشند و برای کشور خودشان تلاش کنند؟ برای درست کردن این احساس باید به کجا مراجعه کنیم؟ آموزش و پرورش و باز هم آموزش و پرورش.

وی با بیان اینکه مدیران بایستی برای کارمندان انگیزه ایجاد کنند گفت: کارمندان نباید انگیزه خود را از دست بدهند از طرفی سلوک عقلانی با ارباب رجوع خیلی مهم است شأن ملت ما خیلی بالاست هر چقدر به این ملت خدمت کنیم باز هم کم است فشار تحریم بر روی چه کسانی است؟ دولت مردان تمکن دارند همه چیز برای قشر بالایی تأمین است اما این ملت ماست که در برابر تحریمی که به تعبیر اوباما در دنیا نظیر ندارد استقامت می‌کند.

رمضان مدرسه تربیت الهی/کرامت ارباب رجوع در ادارات حفظ شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه بر مدیران لازم است با ارتباط با مراکز دانش بنیان مخصوصاً دانشگاه از آخرین یافته‌های علمی در موضوعات مربوط به خود استفاده و به سمت تبدیل علم به ثروت حرکت کنند، افزود: برخی از کشورها با ایده تبدیل علم به ثروت به منابع مالی بسیار بالایی دست پیدا کرده اند مقام معظم رهبری کاملاً واقف هستند که دنیا به کدام سمت می‌رود بر این اساس به مراکز دانش بنیان تاکید دارند.

آیت‌الله عاملی با تاکید بر لزوم وحدت در استان خاطر نشان کرد: عزیزان از اظهار نظرها و رفتارهای تنش زا پرهیز کنند و در ادارات دقت کافی داشته باشند که حرمت و کرامت مردم را حفظ کنند.

وی سپس به مساله مهم جهاد تبیین اشاره کرده و با تاکید بر مظلومیت جمهوری اسلامی بیان کرد: در عرصه‌های مختلف جمهوری اسلامی کشور را در مستوای بسیار بلندی قرار داده است که اصلاً قابل مقایسه با گذشته کشور نیست تردیدی نداریم که ما اقشاری داریم که از جهت مالی نیازمند هستند و در عسرت به سر می‌برند اما جمهوری اسلامی در تولید ثروت کارهای بزرگی کرده و زندگی میزان قابل توجهی از اقشار مردم ارتقا یافته است در عین اینکه عزت و رفاه همه اقشار باید تأمین شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به توانمندی‌هایی که جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است، اذعان کرد: دست یابی به تکنولوژی‌های استراتژیک، تجارت خارجی، صنایع تبدیلی، شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌ها، نخبه‌های علمی در رشته‌های مختلف، رشد و بالندگی در حوزه عمران، طبابت تأمین محیرالعقول زیرساخت‌های نظامی و امنیتی و… همگی از دستاوردهای جمهوری اسلامی می‌باشد در رژیم سابق از ضروری‌ترین نیازها در طبابت عاجز بودیم اردبیل ما مثل استان‌های دیگر با پزشکان هندی بنگلادشی اداره می‌شد! الان بعضی از افراد هستند که بعد از تشخیص بیماری در اروپا ترجیح می‌دهند عملیات آنها به جای اروپا در ایران انجام شود

وی در پایان گفت: از تمام ادارات می‌خواهم که عملکردهای خود را به ملت ما گزارش دهند تا مردم به آینده امیدوار شوند چرا که ما باید امید به آینده را با تلاش مضاعف خود همیشه زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

منبع