به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سازمان امور مالیاتی از دریافت لیست ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد مسکونی خالی خبر داده است. همچنین محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی هفته گذشته از تهیه شدن لیست خودروها و خانه‌های لوکسِ مشمول مالیات خبر داده بود. با این حال اخیراً برخی منابع آگاه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سازمان امور مالیاتی از دریافت لیست ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد مسکونی خالی خبر داده است.

همچنین محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی هفته گذشته از تهیه شدن لیست خودروها و خانه‌های لوکسِ مشمول مالیات خبر داده بود.

با این حال اخیراً برخی منابع آگاه از تعیین متوسط ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان جریمه مالیاتی خالی ماندن واحدهای مسکونی مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم خبر داده بودند.

مدیرکل تحلیل فرآیندهای سازمان مالیاتی: تعیین مالیات ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر خانه خالی صحت ندارد

جهانگیر رحیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان درباره اینکه گفته می‌شود هر واحد مسکونی خالی به طور میانگین ۱۰۰ میلیون تومان مالیات باید بدهد، اظهار کرد: این فقط یک ادعا است و صحت ندارد و به طور کلی مالیات خانه‌های خالی بر اساس متراژ و تعداد ماه‌هایی است که خالی بوده است.

وی افزود: مالیات هر واحد مسکونی خالی به طور جداگانه محاسبه شده و به مالک آن اطلاع رسانی می‌شود؛ اصلاً متوسط گیری از مالیات خانه خالی، آماری نیست که به درد سازمان امور مالیاتی بخورد و مالک هر واحد، مالیات خود را جداگانه می‌دهد.

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: تا پایان بهمن مالکان خانه‌های خالی فرصت دارند تا مالیات خود را بدهند؛ امکان پرداخت این مالیات، بر روی سیستم سازمان امور مالیاتی باز شده و افراد می‌توانند به صورت آنلاین پرداخت کنند.

مالکان خانه‌های خالی به سامانه مراجعه کنند / ‬اگر اعتراض دارند، در سامانه ثبت کنند

وی ادامه داد: اگر افرادی هم که مشمول این مالیات شده‌اند، به این موضوع اعتراض دارند، می‌توانند اعتراض خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir/ ثبت کنند؛ برگه مالیاتی خود را دریافت کرده و اعتراضش را ثبت می‌کند؛ همچنین مراحل دادرسی دارد؛ از طرف دیگر هم ممکن است برخی مالکان خانه‌های خالی، بلافاصله اقدام به واریز مالیات خود کنند. اما به هر حال مهلت پرداخت مالیات خانه‌های خالی تا پایان بهمن است.

رحیمی تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی، از وضعیت پرونده مالیاتی خود مطلع شوند و ببینند آیا خودروها و خانه‌های لوکس یا خالی آنها مشمول مالیات شده یا خیر.

مبلغ مالیات مالکان مشمول پرداخت مالیات خانه‌های خالی و لوکس و خودروهای گران قیمت محاسبه و بارگذاری شده است

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی یادآور شد: درگاه پرداخت مالیات خانه‌های خالی و لوکس و خودروهای گران قیمت برای همه افراد مشمول، محاسبه و بارگذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع