فوق ستاره فوتبال جهان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌تواند چندین رکورد فوتبالی را به نام خود ثبت کند؛ رکوردهایی که ممکن است تا مدت ها دست نیافتنی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا، جام جهانی قطر می‌تواند ایستگاه پایانی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای افتخارآفرینی در دنیای فوتبال باشد؛ جامی که تا کمتر از یک ماه دیگر در حاشیه خلیج فارس برگزار و ۳۲ تیم از پنج قاره مختلف جهان در آن شرکت خواهند کرد. مسی و رونالدو تا کنون در چهار دوره متوالی جام جهانی حضور داشته و در آستانه حضور در پنجمین تورنمنت بزرگ خود هستند. این ۲ بازیکن در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقا جنوبی، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه به میدان رفتند.

مسی نخستین گل خود را در جام جهانی در برابر صربستان و مونته‌نگرو به ثمر رساند. اعجوبه فوتبال جهان در آن سال ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن داشت. وی در مجموع ۱۹ بار در مسابقات جام جهانی فوتبال به میدان رفته که حاصل آن ۶ گل زده است.

رقابت سخت مسی با مارادونا، ماتیوس و باتیسوتا در قطر

رونالدو رقیب همیشگی مسی در فوتبال جهان نخستین گل خود را در جام جهانی ۲۰۰۶ در برابر ایران و از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ابراهیم میرزاپور کرد. وی تا کنون ۱۷ بازی در ادوار مختلف جام جهانی انجام داده و ۷ گل به ثمر رسانده است. بهترین عملکرد رونالدو در جام جهانی به سال ۲۰۱۸ روسیه برمی‌گردد که چهار گل را در ۲ مسابقه به ثمر رساند و صاحب کفش نقره‌ای جام شد.

رقابت سخت مسی با مارادونا، ماتیوس و باتیسوتا در قطر

جام جهانی فوتبال قطر برای مسی می‌تواند وداعی خاطره‌انگیز باشد زیرا برخلاف تیم ملی پرتغال شمار زیادی از کارشناسان اعتقاد دارند که تیم ملی آرژانتین یکی از مدعیان این جام است و انگیزه بالای مسی در این تیم موجب تقویت این فرضیه شده است. مسی تمام عناوین و جام‌های ملی و بین‌المللی را فتح کرده و تنها جای کاپ جهانی در کلکسیون افتخارات وی خالی است. وی در سال ۲۰۲۱ با درخشش در خاک برزیل موفق به فتح کوپا شد. مسی در سال ۲۰۱۴ به همراه تیم ملی آرژانتین به فینال جام جهانی رسید اما در برابر آلمان مغلوب شد تا همچنان حسرت این کاپ طلایی برای او باقی بماند.

رقابت سخت مسی با مارادونا، ماتیوس و باتیسوتا در قطر

مسی در صورت حضور در سه بازی مرحله گروهی به رکورد ۲۲ بازی در جام جهانی خواهد رسید تا از این نظر از مارادونا و خاویر ماسکرانوی آرژانتینی عبور کند. این ۲ بازیکن به ترتیب ۲۱ و ۲۰ بازی برای تیم ملی آرژانتین در جام جهانی انجام دادند. در صورت حضور آرژانتین در جمع چهار تیم پایانی مسی به رکورد ۲۶ بازی در جام جهانی می‌رسد. لوتار ماتئوس با ۲۵ بازی در صدر برترین‌های جام جهانی از نظر تعداد بازی قرار دارد و مسی می‌تواند در قطر این رکورد را نیز بشکند.

مسی همچنین به پنج گل نیاز دارد تا از رکورد ستاره اسبق تیم ملی آرژانتین عبور کند. گابریل باتیسوتا با ۱۰ گل برترین گلزن آرژانتین در جام جهانی فوتبال است. مسی نیز ۶ گل را در ۱۹ مسابقه به ثمر رسانده است.

رقابت سخت مسی با مارادونا، ماتیوس و باتیسوتا در قطر

انتهای پیام/