به گزارش روز سه شنبه پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از ایرنا، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد: پاییز امسال مسیرهای دسترسی شمال به غرب و شرق به جنوب تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید رستگار، برای تردد شهروندان گشایش پیدا می کند. عباس شعبانی هدف از تکمیل گردش های ترافیکی […]

به گزارش روز سه شنبه پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از ایرنا، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد: پاییز امسال مسیرهای دسترسی شمال به غرب و شرق به جنوب تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید رستگار، برای تردد شهروندان گشایش پیدا می کند.

عباس شعبانی هدف از تکمیل گردش های ترافیکی تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید رستگار را کاهش گردش های اضافی شهروندان و توزیع متناسب بار ترافیکی در این محدوده عنوان کرد و گفت: عملیات احداث مسیرهای دسترسی شمال به غرب و شرق به جنوب تقاطع امام علی(ع) – شهید رستگار به طور کامل توسط واحد اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهرتهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل گردش های ترافیکی تقاطع فوق، بیش از ۲۰۰ متر مسیر کندرو در بزرگراه شهید رستگار، یک رمپ ۳۲۰ متری و یک لوپ با همین طول احداث شده، گفت: عملیات جدولکاری این مسیرها به اتمام رسیده و پیاده راه سازی و اجرای لایه نهایی آسفالت از جمله اقدامات پیش رو است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از زمان آغاز عملیات اجرایی در خرداد سال جاری، حدود ۳ هزار و ۸۷۰ تن بتن غلتکی و ۸۰۰ تن آسفالت در این پروژه پخش و اجرا شده است.

رفع گره ترافیکی در بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید رستگار/اجرای نقاشی دیواری در جنوب پایتخت

کاشت بیش از ۲۶ هزار نشاء فصلی و دائمی در منطقه ۱۳
شهردار منطقه ۱۳ از کاشت بیش از ۲۶ هزار نشاء فصلی و دائمی در نواحی، حاشیه بزرگراه ها و بوستان های منطقه در فصل پاییز خبر داد.

محمد هادی علی احمدی با بیان اینکه کاشت گل، نهال و توسعه فضای سبز در زیباسازی منظر شهری و ارتقای سلامت روحی شهروندان تأثیر بسزایی دارد، گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری و با توجه به تغییر فصل، اداره فضای سبز منطقه ۱۳ نسبت به کاشت گل‌های فصلی متناسب با فصل زمستان در بلوارها، میادین و پارک‌های منطقه اقدام کرده است.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار با اشاره به اجرای هشت هزار و ۹۵۰ بذر گل در حاشیه بزرگراه ها و اتوبان های منطقه ۱۳ افزود: همه تلاش و توان خود را در راستای زیباسازی و گسترش فضای سبز شهری انجام می‌دهیم و امیدواریم شهروندان نیز با تعامل و همکاری خود در ایجاد محیطی سبز و زیبا شهرداری را یاری کنند.

بازپیرایی ۱۵هزار مترمربعی فضای سبز منطقه ۹
شهردار منطقه ۹ از بازپیرایی ۱۵ هزار متر مربعی فضای سبز و کاشت ۱۱ هزار و ۲۸۱ گل و گیاه فصلی در غرب پایتخت همزمان با فصل پاییز خبر داد.

سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: هرساله همزمان با آغاز فصل پاییز، بازپیرایی و رسیدگی به فضای سبز بوستانها و معابر شهری به منظور تقویت و بهبود رشد گیاهان و درختان انجام می شود. او افزود: همچنین انجام اقدامات مراقبتی نظیر؛ چمن زنی، جمع آوری نخاله ها و برداشت خاک اضافی، حذف علفهای هرز و پاکسازی موانع موجود در باغچه ها از سوی تیم های اجرایی و همچنین کاشت گیاهان و گلهای فصلی در دستور کار شهرداری منطقه ۹ قرار دارد.

رفع گره ترافیکی در بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید رستگار/اجرای نقاشی دیواری در جنوب پایتخت

اجرای نقاشی دیواری و گرافیک شهری در بوستان یک و نیم هکتاری در حال احداث منطقه۱۷
شهردار منطقه ۱۷ اعلام کرد: با شروع شمارش معکوس افتتاح بوستان یک و نیم هکتاری در حال احداث منطقه ۱۷، نقاشی دیواری و رنگ آمیزی جداره های بوستان در حال اجرا است.

رضا شنگی افزود: به منظور آرام سازی محیط شهری و خدمت رسانی به شهروندان و در ادامه آماده سازی بوستان یک و نیم هکتاری منطقه که شمارش معکوس آن جهت افتتاح آغاز شده، اجرای نقاشی دیواری و گرافیک محیطی با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران به طول ۳۶۰ متر مربع در حال انجام است همچنین رنگ آمیزی جداره های بوستان به متراژ ۶۷۵ متر مربع توسط تیم اجرایی اداره زیباسازی منطقه در حال اجرا است.

جمع آوری ۵۰ تن خاک و نخاله از انهار و معابر ناحیه سه منطقه ۱۹
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ اعلام کرد: در راستای طرح ویژه نگهداشت شهر ۵۰ تن خاک و نخاله از انهار و معابر ناحیه سه منطقه ۱۹ توسط ۳۰ نفرکارگر خدمات شهری جمع آوری شد.

مجید صبوری افزود: با توجه به رفع خلاف از راسته های تجاری و چهار دیواری های غیر مجاز در ناحیه سه و تجمع خاک و نخاله در انهار که موجب مسدود شدن مسیر آب شده بود با حضور ۳۰ نفر نیروی کارگری ۵۰ تن خاک و نخاله جمع آوری شد.

به گفته وی، طی این طرح انهار واقع در بلوار شقایق، شهرک احمدیه و احمد خمینی در محلات شهید کاظمی با به کارگیری پنج کامیون، یک دستگاه لودر و یک دستگاه بابکت پاکسازی شد.

خط کشی ۲۹ هزار مترطول معابر منطقه ۱۰ در ۲۰ روز
شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به لزوم توجه به خط‌کشی معابر در نظم‌دهی به عبور و مرور وسایل نقلیه، آگاهی دادن به رانندگان و روان‌سازی ترافیک، از اجرای عملیات خط‌کشی محوری مطابق با اصول استاندارد در معابر منطقه به میزان ۲۹ هزار مترطول در ۲۰ روز اخیر خبر داد.

مهدی اخ الصنایع با تاکید بر تامین ایمنی تردد شهروندان، جلوگیری از تصادفات احتمالی و کاهش بار ترافیکی معابر و خیابان‌ها را از اهداف این طرح دانست و گفت: با تلاش عوامل اجرایی عملیات خط‌کشی محوری ممتد و منقطع با رنگ گرم در بلوار امام خمینی (ره) و خیابان‌های مالک اشتر، کارون، امیرقلی، خوش، شهید رنجبر، حسام‌الدین و طوس و… به میزان ۲۹ هزار مترطول، خط کشی و آشکارسازی سرعتکاه و ایمن‌سازی آنها با کلمات نوشتاری و فلش به تعداد ۲۴ مورد در ۲۰ روز اخیر انجام شد.

به گفته وی، ۱۸۸ متر خط‌کشی کانال عابر پیاده از نوع رنگ دو جزیی در تقاطع‌های جیحون، مالک اشتر و قصرالدشت و همچنین هشت نقطه در خیابان شهید رنجبر به میزان ۱۹۲ متر اجرا شده است.

شناسایی ۵۰ ماده از قوانین و مقررات دارای ابهام، تزاحم و تعارض در مدیریت شهری
رییس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، از اعلام ۵۰ ماده قانون، مقرره و دستورالعمل دارای ابهام، تزاحم و تعارض در قوانین شهرداری تهران خبر داد و گفت: از هشت حوزه تخصصی شهرداری تهران درخواست کردیم قوانین دارای ابهام، تزاحم و تعارض شهرداری را اعلام کنند که تاکنون ۵۰ مورد از این موارد جهت بررسی اعلام شده است.

محمد علی الفت پور با بیان اینکه از همکاران شهرداری و شهروندان نیز دعوت می‌شود، قوانین دارای تزاحم، ابهام و تعارض را به این مرکز اعلام کنند گفت: این پیشنهادات در کمیته بررسی شده و به بهترین پیشنهادات و راه‌حل‌ها جوایز نقدی از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان شهرداری تهران می‌توانند از طریق بخش فراخوان سامانه نظام پیشنهادات و عموم شهروندان و خبرگان از طریق شبکه‌های مجازی «ایتا» به آدرس @nosazitahavol و ادمین کانال «بله» به آدرس @nosazitahavol پیشنهادات خود را ارسال کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ‌تلفن ۹۶۰۱۶۷۱۵-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: ایر نا