داود شایقی در گفتگو با بازار، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال مالی که شهریور امسال بود این رقم با رشد چهار برابری به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. وی خاطرنشان کرد: امسال نیز ۳۶۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل اعبار […]

داود شایقی در گفتگو با بازار، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال مالی که شهریور امسال بود این رقم با رشد چهار برابری به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز ۳۶۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل اعبار پیش بینی شده بود که تاکنون و با گذشت سه ماه از سال مالی ۱۴۰۱ بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان منابع تامین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه عظیم ریلی را یادآور شد و بیان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیاز است.

شایقی تلاش استاندار اردبیل، نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را در تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه مناسب ارزیابی کرد و گفت: سعی ما بر این است تا از ظرفیت های قانونی بودجه به ویژه تهاتر نفت و فاینانس بانکی استفاده کنیم تا این پروژه عظیم ملی به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: در سفر مکرری که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی راه آهن به اردبیل داشتند در کنار تامین ریل مورد نیاز زیرساخت های بیش از ۱۲۰ کیلومتر از این مسیر به انجام رسیده و با تلاش پیمانکاران سعی بر اتمام سریع این پروژه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل افزود: مسیر بحرانی راه آهن اردبیل – میانه در حال تکمیل است تا با اتمام عملیات زیرسازی و روسازی در سال آینده شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه باشیم.

شایقی از تلاش برای اخذ مجوز ماده ۲۳ در لایحه ۱۴۰۲ برای خط ریلی اردبیل – پارس آباد خبر داد و بیان کرد: در این زمینه با حضور در سازمان برنامه و بودجه و همراهی نمایندگان تلاش می کنیم تا اخذ ماده ۲۳ را برای تامین اعتبار ملی به این پروژه انجام دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار